Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

tisdag 7 september 2010

Torsdagsbilden på en tisdag?

Jag och Simza har bestämt oss för att införa "Torsdagsbilden". Det innebär att varje torsdag ska vi lägga upp en bild som vi gjort under veckan. Vi ska ha samma tema båda två, men tolka den precis som vi vill. Allt för att komma igång med skapandet. Huvudregeln är väl att det ska vara KUL!

Lite smakprov på vad som komma skall....

Lite bättre bild på Herbert. Denna gång med highlights.

Herr Uggla.
Tyvärr inte alls samma intensiva och fina färger som det är på originalet
som när man skannar in bilden. Men det får duga!


Simzas Fula Fisken =)
"Tvingade" henne att prova mina nya Promarkers.
"Vad ska jag måla?" sa hon. "Gör en fisk!" sa jag. Detta var det hon skapade.


Simzas Jenna Skotjuven.
Här fick hon prova det speciella pappret som är gjort för just markers (tuschpennor). Jag vet inte om ni vet, men när man ritar såna här figurer, eller ja, så länge det iaf handlar om individer så tänker man automatiskt även ut en bakgrundsstory till sin figur. Man bara gör det, det är inget man eg tänker på att man gör. Jag kom iaf på det under tiden som Simza ritade och blev oerhört nyfiken på denna figur. Så jag frågade min kära syster vad hon hade ljugit ihop såhär långt. Jag hjälpte henne med några detaljer ;) Detta är iaf Jenna. Hon älskar skor, speciellt olikfärgade. Hon är en skotjuv. Det måste hon nämligen vara, eftersom alla hennes fötter är av olika storlek och det skulle bli alldeles för dyrt att köpa skor. Och så älskar hon Dallas. Och när hon går låter det "klipeti-klopeti-klopeti-klapp"....


Så här har ni lite att underhålla er med tills nästa vecka. Denna torsdag ska vi nämligen på en hård kryssning och har inte tid med tjafs som glada färger och fågelsång ;)

Men tänkte lägga upp lite av punkterna för Torsdagsbilden:
  • Tema (kan vara vad som helst, och väldigt detaljerad eller bara en riktning)
  • Nåt MÅSTE läggas upp på torsdagar/eller iaf en gång i veckan
  • Får vara gjort av vad som helst
  • Får vara hur avancerad/enkel som helst
  • Gärna bifoga en bakgrundsstory (om den tillför något dvs)
  • Länka till varandra på inslagen om man är med (alltså är alla som bloggar hjärtligt välkomna att delta, kom ihåg, ni kan ju t.ex. fota om ni inte vill rita/måla/whatever)
  • Ny tema bestäms veckan innan
Det här ska bli kul!

(ja och förresten, har man ingen blogg men ändå gärna vill vara med så kan man ju alltid mejla över bilden så kan jag lägga upp den här, om det nu är nån som är intresserad av det ;)

/Wliri

4 kommentarer:

Simzalaboom sa...

Så fiiina bildeeer... aaah...
Vill också ha sådana pennor! Punkt

Wliri sa...

Simza: Bara att börja samla då!
Finns ju i 148 kulörer...

Men... Vad blir första temat då?

Wliri sa...

En snabb huvudräkning senare så landar notan på ca 4300 spänn om man ska ha alla färger...

Simzalaboom sa...

Hmm... jag kör med blyerts tills vidare... Tema för denna veckas torsdagsbild: "PANIK!"