Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

torsdag 30 september 2010

Mamma Mu

Busy busy busy!

Koma koma koma...

Jag har fullt upp, har varit på "nya" jobbet hela veckan för att lära mig ta hand om eleverna som är mitt ansvar från och med nästa vecka. Bara det att fodringen har strulat såpass, så att istället för att gå bredvid tjejen jag ska vicka för, så har jag fått hjälpa till att klara vardagen. Alltså det jag gjort i somras. Så helt säker inför nästa vecka kan jag ju lugnt säga att jag inte är. När jag orkar så ska jag berätta mer. Idag har jag varit uppe sen 3.30 och känner mig rätt mör. Ska sussa inom 30 min... Ska nämligen upp samma tid imurrn också.

Tur var iaf att temat för Torsdagsbilden var kossor! Har fått se min första kalvning denna vecka! Och så har jag fått dräktighetsundersöka suggor och filat tänderna på nyfödda kultingar. Har även upptäckt att de små nyfödda nassarna luktar ljuvligt gott =) Men nog om det nu.. För nu är det dags för MU!!

Kossa
Eller egentligen en av alla kvigor som jag har sett efter i sommar!
Och som jag ska fortsätta sköta om under mitt vikariat =)

(men yss vad det ser crappy ut när man skannar in det! Mycket mycket finare i originalversion!)

Sussa sött!

Men innan dess, kolla in Simzas Torsdagskossa HÄR!!

/W

3 kommentarer:

MsFlams sa...

Gillar din kossa, ser ut som en svensk rödbrokig till skillnad från Simzas snorbrokiga

Simzalaboom sa...

Jättefiin kossa!

Ses ikväll!!! Puss!!!

Wliri sa...

MsFlams: Jamenvisst valde jag att avbilda en SRB! (svensk rödvit boskap, för alla er icke insnöade) Får jag bestämma så är det den rasen man ska ha ;)

Simza: Yeah baby!! Hoppas jag vaknar av att du plingar på, lär ju falla i koma efter att jag duschat om några minuter...