Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

tisdag 3 januari 2012

The List

Sådärja!

Nu till inlägget ALLA har väntat på! Eller, ja, iaf jag… Bara så att jag kan återkomma till en och samma hemsida för att få flukta riktigt ordentligt. *host* Det är bara att göra ett nätbokmärke du också, det är inget pinsamt! Eller kanske lite, men vem får veta det?? Döp den till lär-dig-virka-på-en-månad eller nåt liknande så håller sig pojk-/flickvännen/karln/frun sig borta.

Nej, såhär är det nämligen, att Nyårsafton 2011 tillbringades med att diskutera min 10-i-topp-LänkHetaste Karlarna på denna jord-lista. (och nej, jag vet inte varför det blir en sån där konstig ruta där, när jag ska redigera så verkar det inte vara nåt konstigt på gång) Om ni redan läst Simzas inlägg, så vet ni att den listan inte är komplett, eller ja, rättare sagt var den inte ens fylld till hälften när jag väl började räkna upp namn. Ja, alltså, jag hade bara 4 personer på den listan. Personligen tycker jag det är utomordentligt, eftersom jag bara är *host*evigt22*host* och har hela livet på mig att fylla i den. Tänk, eftersom dessa exemplar av det manliga släktet verkligen är något utöver det vanliga för mig, så har jag ju nåt härligt att se fram emot. Tänk att veta att det finns några otroliga karlar till som jag inte ens har hunnit se än! Och nej, det är inte tecken på att jag är kräsen. Man behöver ju inte vara med i listan för att hjertat ska börja banka lite extra. Kom ihåg att det här är en TOPP-lista. Tänk lite som så att de här kan få vara ”ärkeutseendegrupper” (förklarar senare, waaaaaait for it!)

Men för att återgå till kvällen, så satt Burtan och googlade fram bilder och frågade ”Men han då??” och jag svarade ”Njae, eller ja, visst är han fin, men det är inte topp-10”. Däremot så lyckades han faktiskt påminna mig om en karl som jag inte räknat upp, och som jag efter lite eftertanke la till listan. Senare var det nästan att jag la till en till, eller, jag har egentligen inte riktigt bestämt mig än, eller jo, vafan, han KOMMER MED! Såja. Lite live action också! Nu har jag ju iaf redan 6. Men inte fan har jag sex!

Men. Nu tycker ni väl ändå att jag ska börja??? Ok. Fast jag ska påpeka att det egentligen inte finns en inbördes ordning i listan. Flera har ni nog redan sett figurera på bloggen..

Troy Sanders. Mmmmmmmmmmm, skägg…….. Hetaste karln inom metal. Skulle fläta det där skägget tills jag somnar, varje kväll.

Jason Momoa som Ronon Dex. Jag tycker det är important (så att säga) att påpeka att det är karaktären Ronon Dex som hamnar på listan, fast att skådisen är jääääkligt het som sig själv också.

En lite yngre Mike Patton. Gah! Jag smälter! Fiiiifaaan! Vilken karl!

Och självklart:

En lite yngre Johnny Depp (men inte för ung). De ögonen alltså, det är de jag faller för. *svimmar*

Och där tog listan slut. Eller, ja, det var så listan såg ut innan jag utökade den med:

Jake Gyllenhaal. Lite märkligt däremot, för ibland är han helt underbart fantastiskt vacker, för att nästa sekund inte alls vara så märkvärdig,men efter hans roll i Donnie Darko (Har du inte sett den????? Men gör det då för faaaaan! Fantastiskt märklig film!) så har han en speciell plats i mitt hjerta. Det var Jake som Burtan föreslog, FYI.

Och slutligen:

Nivek Ogre/Kevin Ogilvie. Sångare i Skinny Puppy och OHGr. Typ lite yngre, men inte för ung, men absolut som han är på denna bild. Och kom ihåg att jag har sett hans bröstvårtor genom hans genomsvettiga vita linne på Skinny Puppy-spelningen jag och Pterno var på ;) Och ja, vi blev båda lite till oss…

Det var min lista som den ser ut just nu. Men trodde ni verkligen att jag skulle sluta flooda bilder på karlar??? Tok heller, nu är det ju dags för en annan viktig del, nämligen:

Bubblarna! (eller iaf några av dessa)

Utan inbördes ordning ger jag er:

Brandon Boyd. Fining! Och vilken röst sen!

Josh Hartnett! Fick slåss med näbbar och klor för att hålla fast vid att han är en Bubblare, trots att Burt tyckte han var alldeles sned och ful och whatnot.

Kit Harington som Jon Snow! Mmm, vilka mjuka fina vackra drag…. Skulle kunna pussa på de där läpparna tills jag döööööör, ja, det är t.o.m. så att om jag var tvungen att välja mellan att pussas eller att nuppa med den här sötnosen så skulle jag faktiskt välja pussar. Och var jag tvungen att välja mellan kyssar och pussar så skulle jag visserligen välja tunga, men skulle som sagt vara väldigt nöjd med pussar också.

En lite yngre Joaquin Phoenix, typ som han är i Signs, eller typ hans karaktär i Signs.

En ung Clintan! Woohoo! Vilken fager karl.

Justin Theroux. Gawd, så het. Rent utseendemässigt så platsar han eg i topp-listan, men, nu är det dags för min utseendegruppsförklaring! Ja, om vi nu t.ex jämför:

Nivek och CM Punk, båda riktigt heta enligt mig, och attans, de var ju rätt lika…

Och titta då på Nivek och Justin, de är ju också rätt lika egentligen, och egentligen så är ju Justin mycket vackrare, men ändå är det Nivek som hamnar på listan, eftersom, jag menar, HERREKYYY, det är ju för fan Ogre! Hur cool är inte den mannen????!?!?!? Han är ju för fan en ikon. Så det är skillnad på het och snygg. För visst finns det nog massvis med snyggare karlar än de på min lista, men det krävs lite mer för att de ska bli heta. Förstår ni vad jag menar?

Och för att fortsätta i cirklar, så ger jag er:

Mike och Justin.

Eller vad sägs om

Justin och Joaquin? Ok, jag ger mig, ALLA passar faktiskt inte i skägg. Tar emot att erkänna.

Och så Kit och han som jag försökte ragga upp IRL för ett par år sen:

Neeee! Inte fan lägger jag upp nån sån bild här, vad fan trodde du??! Men tänk er nåt mellanting mellan Kit och Mike? Riktigt fin är han iaf. Och trevlig. Och jag får fortfarande ångestvågor när jag tänker på hur dumdristigt det var av mig… Så ni kan ju glömma att jag nånsin mer kommer sätta första stöten… Fast jag ÄR ju stolt över att jag vågade, men ja, ändå…

Men som ni märker så är det här ett exempel på att nån är en viss typ. De platsar alla i samma utseendekategori, som nu exempelvis Nivek, Justin och CM Punk. Och alla i den kategorin tillhör en typ som jag gillar. Så om du är i verkliga livet och påminner om, typ Troy (som den där ålänningen för typ ett år sen, ja halleluja, så fin han var (trots att han inte hade det där skägget)), så är det rätt troligt att jag finner dig attraktiv.

Och så har vi en extra Bubblare, ja, han hade ju fått vara med på listan, men Simza och Burt insisterade på att jag inte fick ta med en animerad karaktär..

Jag ger er:

Vincent Valentine! Ursprungligen från FFVII. Lite halvvampyraktig. Om jag säger såhär, det är efter denna karaktär som jag kommer döpa min eventuella förstfödda. Jobbigt om det skulle bli en tjej bara. För henne alltså. Så även om han inte fick vara med på listan så har han ändå en speciell plats i mitt hjärta, för ja, jag är en konstig nörd.

Och med de orden avslutar jag denna kavalkad av sötnosar! Den kalla duschen (eller leksakslådan, beroende på om du är pryd idag eller inte) väntar!

Adios!

Psssst! Hur ser just DIN lista ut????

/Ms Lite-lagom-pilsk

3 kommentarer:

Tina sa...

Du kanske glömde krigarkillen med skägg du hade i ett tidigare inlägg??

tina. sa...

eller han kanske är nr 2?
Men var är Dan då?

Wliri sa...

Tina: Ja, jag antar att du menar Jason Momoa när han spelar Khal Drogo istället för Ronon Dex :) Och på din andra fråga så påstår jag fortfarande att han tillhör kategorin "Troy, men utan skägg" (whatever you might think about it!) ;)