Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

tisdag 31 januari 2012

Nya inköp

Idag har det gått alldeles för mycket pengar, och nu menar jag inte att räkningarna har gått, utan annat. Jag har nämligen varit ute på vift. Visserligen anser jag att det är rätt nödvändiga saker som har kostat, såsom bensin, ny vindrutetorkare på förarsidan (självklart var det den dyraste modellen bilen skulle ha *muttel), magmediciner, jobbkläder och sist men absolut inte billigast: mat.

Förutom detta så köpte jag även en ny sportbh och träningstopp. Detta för mina julklappspengar. Och mina vänner, jag köpte färg.

Det var nästan så jag tog den neonrosa bh:n istället, men nån jävla måtta får det vara. Alla mina träningskläder är svarta, så you do the math. Jag vill också ha snygga träningskläder, det är ju mycket roligare att träna då. Enkel matte. Så min fråga är då varför det i stort sett är omöjligt att hitta några träningskläder överhuvudtaget på Stadium och whatnot i storlekar större än 44? Och mina damer och herrar, jag var inte en storlek 44 när det begav sig, hell, jag är det inte ens nu (så blev glatt överraskad att bh:n passade trots den var i den största storleken 42...), så det var bara att glömma att hitta kläder i funktionsmaterial. För det är ingen mening att köpa bomullsgrejer när tanken är att svettas i dem. Det är ju framförallt vi större som har allra störst behov av att träna. Alla måste ju träna, men det känns som om samhället har gett upp hoppet, typ näe, ingen mening med stora träningskläder, som om de nånsin kommer att gå åt. En kingsize soffa, däremot!

Men så nu! Hittade som sagt en pigg och fin topp i rätt storlek, och vet ni vad? Det fanns även ännu större. Grattis, de lär väl ta in ett plagg i sitt sortiment då och då som även tjockisar kan ha. Nu får vi bara se om jag vågar ha den på mig utan en bolero under så att jag kan skyla mina armar. Ja vi får se.

Sen passade jag på att gå in en snabbis i skoaffären och prova galet snygga pumps. Drömma får man ju. Den dagen jag hittar ett par som jag faktiskt kan gå i så köper jag dem omedelbums. Menmen. Inte idag.

Adios!



Inga kommentarer: