Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

fredag 6 januari 2012

Biverkningar och andra drömmar

Ja det här var ju spännande!

Första natten kunde jag inte sova för att näsan rann och halsen brann, lr nåt åt det hållet, andra natten hade jag förberett mig med både stioxyl och zyx för att dämpa den olidliga klådan i gommen, och irritationen i halsen vilket både gör ont och får mig att hosta. Bra så, munhålan bedövad. Sen till steg 2: Kunna andas. Jag hade införskaffat det nya nässpraymärket Olynth, som förutom att det är avsvällande, ska återfukta näsan. För iaf jag blir oliiiidligt torr i näsan av nässpray (fast jag har märkt att doppa en tops i rapsolja och gnida in så mycket man kommer åt inuti näsan faktiskt funkar rätt bra).

Toppen! Jag störs knappt av munhålan, och näsan håller sig något sånär i schack.

Men jag kan inte somna.

Jag kan fan inte somna. En sisådär 4-5 h senare kommer jag faktiskt på att, näe fan, jag har ju inte somnat! Jag passar på att kolla facebook, för, ja, om inte jag kan somna så lär ju hela min inloggade kompiskrets få lyssna på mitt gnäll (för Hilaya fattar ju ändå inte vad jag säger).


Så vad gör jag? Väckarklockan skulle ringa om en sisådär 1-1,5h, och jag har inte sovit en blund. Jag passade på att drömma mig bort till min alternativa värld, för ärligt talat så händer det inte så mycket i mitt riktiga liv.

Det verkade göra susen, för helt plötsligt så vaknar jag från en dröm av väckarklockan. Det innebär att jag lyckades få i mig ca 1h sömn.

Jag tror boven i dramat är Olynth, för en av de sällsynta biverkningar är sömnlöshet.

Tog en dos i morse innan jag drog till jobbet, och har visserligen känt mig lite trött, men inte sömnig. Runt 14-15 började jag däremot känna att jag sakta men säkert håller på att krascha.

Frågan är: Vart fan fanns denna spray när man satt på föreläsningar kl 8 och somnade medan man skrev anteckningar???? Bättre än kaffe, bättre än rosenrot, bättre än Berocca Boost.

Men. Jag hoppas jag får sova i natt.

/W

1 kommentar:

Wliri sa...

Stioxyl???? Inte konstigt att jag inte kan sova... Men munnen är nu aknefri! Att ingen reagerat på det tidigare? Menar ju så klart STREPSILS!