Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

onsdag 18 januari 2012

Förbränning och taniga valpar

Med maten går det bra. Prio ett är att inte bli superhungrig nån gång. Däremot så hann jag bli alldeles för hungrig efter jobbet idag, lunchen var för lätt. Tror det blir för fjuttigt med mellanfil till frukost också, det saknas typ 100 kcal fast jag även tar 2 rågmackor o.. Däremot när jag äter frukost på jobbet också så plussas det på rätt så mycket, så det går på ett ut eftersom jag klarar mig till frukosten där, och jag äter bara det jag har tänkt att äta där sen. Men om jag inte äter den extra frukosten så tror jag att jag kommer bli för hungrig. Tror jag ska köpa vanlig fil nästa gång.

Väl hemma iaf så tog jag en extra stor portion mellanmål, 1,5dl keso (brukar ta 1 dl i vanliga fall) och en skivad banan. Vilken toppenmellis! Sååå jävla gott! Och bra med proteiner. Slängde i mig en kiwi och en clementin också, varför har jag inte köpt kiwi förut, det är ju dundergott det med! Nu har jag iaf plussat ihop allt jag ätit idag, och vad jag rört mig på jobbet, vilket visar att jag har 1600 kalorier kvar att göra vad fan jag vill med. Jepp, jag har ett tungt jobb.. Jag ska satsa på att äta en ordentlig middag ikväll med typ macka till, det har jag råd med.

Inge godis idag heller! Kommer faktiskt inte ihåg när jag gick 3 dagar utan godis, såpass illa har det varit. Känner inte ens nåt ordenligt sug heller, inte när jag håller blodsockret i schack och inte blir så hungrig. Så blev ju som sagt lite nervös när jag märkte i bilen på väg hem hur i helsike hungrig jag var. Ska vänta typ en halvtimme till lr nåt innan jag sätter mig med middagen. Om jag hinner bli småhungrig innan läggdags så har jag lätt tillräckligt med buffert kvar för att äta typ ett ägg lr kanske en varma koppen. Nej nu vet jag! Jag håller ju för fasiken på att koka bönor (black-eye och borlotti)! Det får bli en bönsallad till sista kvällsmål. Fan vad gott. Bönor, rödlök, lite olja, balsamvinäger, salt och fetaost. Kanske lite broccoli också. Beror på hungernivå och hur mycket jag har att röra mig med.

Jag gillar det här med att ha sån koll på vad jag stoppar i mig. Och just det här med att jag verkligen jobbar med att inte bli hungrig är toppen. I helgen ska jag ha en moffardag, eller, rättare sagt så får jag ju äta godis en dag i veckan, och med tanke på alla kalorier jag verkar spara på under veckan så kan jag nog äta precis vilken mat jag nu blir sugen på (och då menar jag inte att jag tänker trycka i mig 3 pizzor, just for the fuck of it. Max 2 får det bli.). Det som är så bra är att jag gör ju egna maträtter, och har faktiskt kommit på att jag äter rätt vettigt när jag är hemma, det är all jävla snask som förstör. Det blir jobbigt sen när man skaffar ett mindre fysiskt ansträngande jobb, för som sagt så har jag ju tappat där runt 7 kg fast jag ätit som en häst och tryckt i mig all världens snask. Jag kanske har mask?!?!? Nee, med tanke på hur mycket man förbränner under en vanlig arbetsdag så är det inte så konstigt att man går ner.. Jag menar, jag har ju eg bara middagen kvar, och 1600 kcal att röra mig med, och då är det ändå på en nivå som ska göra så jag tappar 1kg/vecka...

Och så till nåt heeeelt annat.

Skinny Puppy har ju släppt nytt, och måste tyvärr säga att jag är rätt besviken på skivan som helhet. Inte som The Greater Wrong of the Right, som jag gillar jättemycket, typ de spåren som jag gillar minst är ändå ok. HandOver däremot är alldeles för skränig och spretig och ojämn. Självklart finns det pärlor. Som Gambatte, som i stort sett går på repeat i bilen när jag kör till och från jobbet. Och hemma. Beatsen, synthslingan bakom den monotona sången i början, melodierna, ja, mitt hjärta kvider av ångest och välbehag. Kan ju säga att den är perfekt att ha på i bakgrunden om man vill skapa de där märkliga, mörka, vridna bilderna... Jag tror fan jag ändå ska försöka mig på att måla min dröm jag hade med pingviner, tunga gardiner och blod...

Skinny Puppy - Gambatte

3 kommentarer:

E.T sa...

Nej, perkele. Byt typsnitt!

Wliri sa...

E.T: No voi nyt saatana, duger det här då?

E.T sa...

Hahahah! Tack! Du är bäst :D