Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

torsdag 19 augusti 2010

Straffarn lever RÖVare

Tjo!

Idag skickades jag ut för att kontrollera att en tom hage var duglig att inneha djur imurrn. Det visade sig även vara den absolut största jävla hage jag någonsin gått i. Det tog mer än 1,5h för mig att ta mig runt och göra det jag skulle. Tur att Simza ringde så jag åtminstone fick tjattra av mig lite.

Kan även ha berott på att jag hade med mig en elstängsellagare. Självklart var jag tvungen att leka lite med den. NEJ! Inte SÅ, snuskis, jag har väl ordentliga grejor för sånt hemma... Hur som. Den påminde iaf om nåt stort japanskt monster som åt saker, så jag låtsades att Straffarn åt upp lite dittan och dattan. Som exempel blev han sugen på ett eltorn. Eller vad det nu kan tänkas heta.

Straffarn

Eltorn. Nom nom nom nom nom

Efter att ha strosat runt i jakt på avbrutna trådar såg jag Den Magiska Stenen! Den stod strax vid sidan av Det Magiska Trädet!

Ze Magische Trädsche!

OoooOoooOoooOooo!
(sjunget med lite läskig ton)


Jag var helt enkelt tvungen att lägga Straffarn på den för en välsignelse...

Be thy blesseth nowth oh sacreth Straffarnth.

Välsignelsen väckte Straffarns aptit så han passade på att sluka ett träd och en skalle som han hittade.

Träd. Nom nom nom nom nom.

Skalle. Nom nom nom nom nom.

Allt slukande gjorde honom så mätt att han faktiskt inte orkade med den enorma Svampus Gigantus vi hittade...

Svampus Gigantus! Den kändes nästan exakt som de där mjuka bollarna
man hade i skolgympan när man körde spökboll! Helsjukt!


Självklart var tråden av på ett ställe, så jag kan nu lägga "elstängsellagning" till min meritlista! Jag känner mig helt klart som en mer komplett människa efter detta.

All my handywork baby!

Hittade även en övergiven buss.

Spooky stuff baby!

När jag var klar med kollen fick jag snällt fortsätta med beteskollen. I sista hagen var jag väldigt populär, såpass att jag fick schasa bort flickorna. Fick gå baklänges för att hålla koll på dem, de förföljde mig väldigt tätt.

We will kill you. Or not. Or maybe.

Tur att arbetsdagen var slut när jag återvände till Lagårn. Upptäckte nämligen två äckliga fästingar på min mage när jag stod i duschen. Tror jag lyckades dra loss dem hela.. *spyr lite i munnen*

Var till Bunkern några timmar idag o. Satt och sluddra lite med Handledaren. Känner mig pepp inför att sätta igång med Xjobbet igen! Snart ska jag banne mig ta examen! Kollade iaf igenom mina gamla anteckningar från en annan kurs jag hade för några år sen.. Skrattar åt mig själv ibland =)

Snordagen. Uppenbarligen inte en bra dag.
"Titta sen i nån jävla tabell s. 204"


Lite blädder senare hittade jag även denna sida:

Vet inte riktigt vad som var fel då..
"Döda mig nu! Med en gaffel Eller tampong."
Jag väljer då originella dödssätt..


Så har jag kommit på en annan sak o. Jag ska börja gilla mig. Hela mig. En kroppsdel i taget om det är vad som krävs. Så jag börjar med min rumpa/bak/röv/ja-vad-som-helst-förutom-ordet-stjärt. Den må vara stor men den har en snygg form och är proportionerlig mot resten av mig. Jag gillar min bak! Jag GILLAR min bak. JAG gillar MIN bak. Det här känns sunt. Börja du också! Eller ja, du behöver ju prompt inte gilla just min bak, men väl din egen! ;)

/Wliri

4 kommentarer:

Simzalaboom sa...

Ahaaa... det är SÅ döskallen såg ut! Man ser ju på en gång att det är skallen på en snell bebishest...

Wliri sa...

Ja, den ser mkt mindre ut på fotot än irl, så snell bebishest är en kvalificerad gissning...

MsFlams sa...

Jag tycker du tar himla bra bilder, dom är alltid kul att kolla på

Wliri sa...

Tack för det MsFlams!