Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

söndag 15 augusti 2010

Ögonkontakt och fransmän

Fyy fan vad jag har haft det bra i helgen!

I fredags kom jag hem sent från jobbet och möttes av LL Cool J. På lördagen skulle vi åka till Honda och käka tacos och förfesta. Vi började med att sitta inomhus eftersom vi höll på att dö av värmeslag. När solen började gå ner förflyttade vi oss utomhus istället. Det är ju alltid kul att kackla så att grannarna kan sitta och tjuvlyssna. Självfallet så uppdaterade vi oss i hur våra liv ser ut just nu. Vi diskuterade även vissa problem/möjligheter, men låt oss inte gå in på detaljer…

LL Cool J verkar nöjd

Det gick ingen som helst nöd på oss, men visserligen hade Honda kunnat plocka fram liiite till. Jag menar, det fanns ju ingen Brie!

Sjukt mycket att äta. Räckte gott och väl till filmsnacks dagen efter..

Lyktan var väldigt fin in action!

De sista timmarna bara flög förbi och plötsligt hade vi väldigt bråttom att gå. Turligt nog hade vi gångavstånd till utestället vi skulle till. Väl på plats kom vi fram till att om vi inte dog av värmeslag innan så lär vi göra det nu istället. Det var med andra ord sjukt varmt där inne. Vi dansade tappert vidare, men fick hämta luft med jämna mellanrum.

Vi hade iaf väldigt roligt åt att vi helt plötsligt hade omringats av en massa karlar. Det gick så snabbt att vi inte ens såg det hända. LL Cool J höll räkning och det var upp emot 10 karlar och så vi tre. Jag gillar ju oddsen, men med tanke på att jag är halvt aspergerig så även om vi dansade ett antal låtar i den där ringen och enligt statistiska beräkningar så borde jag ju varit föremål för beundran från iaf NÅN i skaran, så hade jag INGEN koll på hur de såg ut. För självklart tittade jag inte på dem. Fan att det ska vara så förbannat svårt att söka ögonkontakt. Går ju inte. Fan. Hur som. Eftersom det var hett som i en bastu där inne så drog vi ut en sväng för att lufta oss igen. När vi kom tillbaka så stötte vi ihop med våra gamla danspartners igen. Tror vi iaf. Det verkar nämligen vara inne med kort hår och rutiga skjortor, så helt säkra var vi banne mig inte (det fanns alltså väldigt många killar som såg rätt så identiska ut där inne). De verkade iaf tycka om oss för vi blev halvt tvingade att vara med på kort, vi tre. Visserligen är vi ju kalaspinglor, men vi funderar fortfarande på varför i hela fridens namn de prompt ville ta kort på just oss. Så när det dyker upp porrbilder på nätet där våra ansikten har klippts in, så hojta till är ni snälla.

När kvällen fortsatte fick vi fortsätta att bilda stora dansringar utan att vi inbjudit till det. Det udda var att alla karlarna inte var från samma gäng heller, utan minst 2 olika. Det blev till slut väldigt märkligt då Honda var i en ring, LL Cool J i en annan och jag nånstans mitt emellan. Det kan bäst illustreras genom ett kassettband där jag på nåt sätt var bandet som höll ihop skiten. Det kan väl inte vara vanligt att killar joinar fast de ser att det redan finns andra killar på plats? Har då inte hänt oss tidigare.

Honda dansar i en ring, LL Cool J i en annan och jag nånstans i mitten..

Vi kunde verkligen inte placera de grabbarna. De verkade vara helt nöjda med att till största delen bara dansa med oss. Det var rätt skönt faktiskt, men lite ovant ändå. Och faktiskt så var de rätt söta allihop. Men helt klarade vi oss inte undan vissa stereotyper på dansgolvet. Som exempel hade vi den ensamme lite äldre och mörkhyade manliga dansaren som tappert försökte få vara med i gemenskapen. Då jag dissat människan på svenska tillräckligt länge så verkade han ändå tro att det fanns hopp då han ställde frågan: "Parlez-vous français?" Det måste ha berott på min basker och svartvitrandiga tajta tröja och baguetten jag höll under armen. What?!

Precis så såg jag ut! Ja, minus ena ciggen då, har ju varit helt nikotinfri i över 1,5 år nu...

Sen en annan ”favorit” är ju killen som stöter på hela gruppen. Alltså, det finns inte en chans på hela denna jävla jord att en karl kan få lite action från mig om han först har försökt med nån av mina vänner. Tror de inte att det syns att de går igenom varenda en? ”Hej..vill du..? Nehe, ok, jag dansar vidare två steg då, hej du då bruden? Nehe, inte du heller? Men du som står precis bredvid då? Vill d..Nehe, men du behöver ju inte bli sur, jaja, men din kompis då? Vill.. Ojoj, jaja, jag backar, men din kompis kanske…?” Und so weiter, und so weiter. Det är i stort sett bara Troy Sanders som skulle lyckas med mig i en sån situation. Så pass dömt att misslyckas är det. För så jäkla kul är det inte att veta att man inte är ett första-, andra- eller ibland t.o.m. värre än ett tredjehandsval.

Hur som. Jag satte iaf upp ett mål att få ögonkontakt med 2 av de vi dansade med (spelade ingen roll vilka), och jag nådde faktiskt målet! Efter många om och men. Det var verkligen inga långa ögonkast, men de räknades. Nästa gång får det bli 3. Eventuellt. Kanske. För så obehagligt är det faktiskt för mig. Jag måste verkligen träna på det där.

Kul hade vi på dansgolvet. Så pass kul att vi missade sista nattbussen hem. Då var det bara att dansa vidare tills stället stängde och ta taxi hem. Då är det ju bra att man är tät…Eller har vänner. Snälle LL Cool J envisades med att ta notan. Hon insisterade på att jag var så snäll som lät henne sova hos mig, men nåt annat skulle ju vara otänkbart. Alla mina vänner är alltid välkomna hos mig. Och jag tar ingen hyra… (så jag tänker betala tillbaka på ett eller annat sätt i framtiden ;))

Då mina mer talförda vänner faktiskt växlade några ord med några av karlarna så fick vi veta att vi inte alls såg så gamla ut som vi faktiskt är! Nejje, vi såg ut att vara iaf 3 år yngre än vi var! Wow. Hela 3 år? Vi måste se jättefräscha ut…… Måste varit all svett som rann och blänkte och gav oss ungdomlig lyster.

Jee jee jee peipi!

/W

3 kommentarer:

LL Cool J sa...

Bra beskrivning av vår trevliga kväll!!

E.T sa...

Hahahah! Du och jag får träna på det där med ögonkontakt när du kommer hit och skedar med mig ;)

Wliri sa...

LL: Du följer inte med nu på lör igen då??? ;)

E.T: Men i dina vackra ögon kan jag ju redan förlora mig i flera år...