Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

söndag 29 augusti 2010

Nospiggar och skräcködlor!

Idag var sista inplanerade dagen på Lagårn. Jag gråter lite, det gör jag faktiskt... Iaf inuti... När jag hämtade in kossorna från betet kom jag på att det antagligen var sista gången i mitt liv jag gör det. Känns sorgligt! Trots att det kan ta tid att få in dem så är det rätt mysigt. Kommer att sakna det :(

Men gissa vad jag fick göra, såhär på min sista dag?

Jo, jag lekte den där sjuksyrran till skräcködla som är med i spelet "Gregory Horror Show"! Alltså, hon med JÄTTESPRUTAN!

Shit! Här är hon i färd med att suga ut själen på spelaren med hjälp av sin ENORMA spruta...

Jag fick alltså spruta in 40 ml penicillin i en kossa. Med en jättespruta. Ja, kossan hade inte en jättespruta, utan jag. Jag var iaf väldigt proffsig, efter 20 ml riktade jag nämligen om sprutan så att inte allt kommer på samma ställe. Precis som veterinärerna gör. Och så bröt jag inte av kanylen i kossan heller... Men fatta hur mkt 40 ml är att injicera! Det här kändes mycket tuffare än när jag injicerade typ 0,9 ml i en kulting.. Fast det var rätt läskigt det med.

Sen har jag även skruvat på en nospigg, ni vet såna som man har på kossor/kvigor som suger på varandra? Visserligen så gjorde Chefen allt grovgöra, men medan hon höll fast kvigan i sina näsborrar (ja alltså inte att kvigan var i hennes näsborrar, men, ja, äsch, ni fattar) så skruvade jag fast nospiggen för allt jag var värd.

Nu är jag rätt trött, så .... That's it for tonight!

/W

Inga kommentarer: