Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

tisdag 1 juni 2010

Muskelservo ger dig starka armar, och AC gör dig vek.

Jag vill ha en bil med AC. Min bil är utan AC, med Muskelservo (Muskelservo?!?!? Why dear lord?!) och inte ens centrallås, och bilen är ändå från -96. Mina katter dör nämligen varje gång jag åker med dem i min skruttiga bil sommartid och det börjar bli lite jobbigt att jämt behöva skaffa nya husdjur. Eller så får jag åka mitt i natten sommartid. Antingen eller känns det som. Ja, döda djur, eller sena bilfärder alltså.

AC är ett nödvändigt ont har jag kommit fram till. Som ett exempel så köpte jag en Toblerone nu när vi åkte till Det Fina Landet. Visserligen så finns det AC i Päronens Volvo, men det hade bestämt sig för att lägga av. Då var det ju typiskt att det skulle vara solsken och varmt varmt varmt att åka 4h bil..

Choklad, en bil utan AC och varmt och soligt väder går inte riktigt ihop. Som jag fick erfara...

Värme + Choklad = En enda stor klump av choklad


Så det enda som fanns kvar att göra var att hacka upp
skiten och lägga det i en skål. Funkar väl det med antar jag.


Hur som. I helgen var jag på möhippa och dagen efter, innan jag skulle åka hem igen gick vi i affärer. Där såg jag nåt som gav mig inspiration till en ny målning! Så ikväll tänkte jag leta lite referensbilder och börja skissa lite. Tog ju såklart kort på vad som inspirerat mig.

Tolka detta precis hur du vill, sötnos.

/Wliri

3 kommentarer:

Simzalaboom sa...

Shit! Är det bild på farsan på väggen??? *målar av den, as we speak*

Det suger att inte ha AC på sommaren. Därför ska jag köpa mig en ny bil så fort som möjligt!

Wliri sa...

Haha, ja, den är fri att tolka hur man vill =) Du såg iaf att det FANNS en gubbe där, jag var rädd för att det fanns en risk för att uppfattas som märklig om man tar kort på en provhyttsdörr och även påstår sig ha blivit inspirerad... Håller på med målningen för fullt =)

Was?! Har Passatens AC gett upp den också? Inte bra, inte bra... Men jag som trodde att du skulle överge den bl. a. för att bakluckan fittas?

Simzalaboom sa...

Bakluckan är fixad faktiskt, och den är besiktad förra veckan.
ACn gav upp förra sommaren. Så där lagom till Metaltown, då det var cirkus 115 grader i skuggan. Fint att åka ända till Göteborg...