Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

fredag 30 april 2010

One of those days....

Igår var bara one of those days, som man så snyggt säger i Amerikat och andra fransktalande länder...

Det började bra med att väckarklockan ringde på morgonen och jag febrilt trycker på min touch-screen på mobilen för att stänga av fanskapet. Tills jag kommer på att det är en helt vanlig mobil som saknar såna nymodigheter. Till saken hör även att jag aldrig ens ägt en sån fåån, så fråga mig inte varför min sömndruckna hjärna fick för sig att spela mig ett sånt spratt... Det ledde bara till att jag först var förvirrad (varför stänger den inte av sig, jag trycker ju på 'stäng av'?, sen irriterad (men åååååh, jag HAR ju ingen touch-screen för i helvete!) och sen besviken (jag HAR ju ingen touch-screen för i helvete...). Så jag blev sur och bestämde mig för att sova några timmar till istället. Tur att jag Xjobbar och kan bestämma över mina tider rätt fritt.

För att fortsätta på samma spår så ville jag lyssna på webradio i Bunkern. Det gick ju inte så bra, vilket mina kollegor fick erfara när jag aggressivt tryckte på musknappen och satt och småsvor. Det ville ju inte funka! Inte nån kanal alls! Ena kollegan påpekade att hörlurarna kanske gett upp efter gårdagens tedoppande av ena hörsnäckan (yes, ännu one of those 'blonde moments')... Men det ville jag inte riktigt gå med på. Så jag tänkte att jag testar väl youtube och ser om hon har rätt eller inte. Och självklart så ville ju inte ljudet funka. Tills jag kom på problemet.

De var inte ikopplade.

Jaja, smällar man får ta.

Tur att jag ändå hade ögonen med mig när jag läste ett recept i min nyligen införskaffade Vegetariska Kokbok... Hade nog kunnat bli spännande att testa denna rätt...

Haha, Tryckfels-Nisse lär ju ha varit på plats!
Jag menar, 225 g färska sparrisstänglar? 225?? Haha! Piiiinsamt!

....eller vänta lite nu....

Men för att avrunda lite fint så höll jag veckans deadline, vilket innebar att jag tillät mig själv att äntligen titta på Mastodon-DVDn som följde med Crack the Skye-skivan. Oh vilket gäng! Och vilket mästerverk! Jag blev så inspirerad att jag vill lära mig gitarr! Och bas! Och trummor! Och möjligtvis gong. Jag kan ju alltid starta ett enmansband....

Vart fan får jag tag på nån som vill lära mig spela instrument??

/Wliri

2 kommentarer:

Simzalaboom sa...

AAHAHAHAHHAHAA!!! Tack kära syster! Det är så härligt att läsa något som får en att brista ut i spontana skrattsalvor! Love you!
PS: Jag kan lära dig att spela skinnflöjt, om det är av intresse???

Wliri sa...

Haaa! Lätt! Har redan haft ett antal bilder i huvudet hur det skulle se ut... Och skrattar högt varje gång.. Så... när startar kursen?