Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

lördag 17 april 2010

Bromsbelägg och åkermark

Ojojojojoj! Jag har SJUKT mycket att göra, vaknar, gör mig i ordning, drar till Bunkern, åker och tränar/hälsar på Honda/handlar, kommer hem, äter, går och lägger mig, vaknar, gör mig i ordning... osv osv osv osv osv. Inte så konstigt att jag inte hunnit uppdatera bloggen.

Och så blir jag överfallen av en tok-kelig pisse varje gång jag vaknar eller kommer hem. Väldigt trevligt är det. Men fast att magen skriker efter mat -JUST NU- så får jag snällt ta och kela i minst 15 min innan jag gör något annat. Hon verkar i alla fall trivas hur bra som helst utan syrran sin...

Bytte bromsbelägg i veckan också. Eller snälle Far gjorde det, men jag skruvade loss och tillbaka däcken. Kan ju säga att det var dags för ett byte...

Nytt belägg till höger, det gamla som var värst, till vänster.

Igår passade jag även på att lägga ner alldeles för mycket pengar på ett par nya walkingskor. Men eftersom jag känner och är på god fot med (säger man verkligen så?) karln i butiken så fick jag ett bra erbjudande och så får jag lämna tillbaka dem inom 30 dagar om de inte passar. Det kallar jag service! Köp skor på Intersport och fråga efter deras "Nöjd kund-garanti". Skitbra!

Däremot så var väl inte min tanke så där skitbra när jag tänkte att jag måste ju ut och premiärgå i dem. Nåja, DET är ju en bra idé, men jag bestämde mig för att gå vid Ån, där vattnet ligger högt, och som svämmat över lite granna. Det innebar att gångvägen på två ställen var under vatten. Jag fick snällt gå på åkern för att undvika att bli blöt om fötterna.

Men ett litet tips till er alla potentiella åkergångare: Gå där det ser torrt ut.

Jag gick snabbt upp kanske 1-2kg i vikt under omvägen, av all jävla LERA som klumpade sig fast runt mina sprillans nya skor... Kändes till slut som om jag gick på styltor. Fick loss det mesta iaf...

De VAR helsvarta och inte ens ett dygn har jag haft dem...

Nu väntar jag på att de ska torka efter tvätten så jag kan se om de blev någorlunda rena eller inte..

Och så fick jag såklart skavsår, jag hade tejpat fötterna innan, men inte -preciiiis- där jag fick skavsåren. Typiskt. Tur att jag har Compede hemma. Men annars kändes skorna bra, jag måste bara försöka gå in dem nu under de nästföljande 30 dagarna så jag vet om de går att använda eller inte..

/Wliri

Inga kommentarer: