Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

söndag 11 april 2010

Gitarrer och sommardäck

Igår tillbringade jag kvällen med systra och Den Hårige. Vi började med att spela lite Rockband och jag visade än en gång att jag äger på låtsasgitarren. Har börjat fundera på att kanske lära mig hur det går till på riktigt? Men det lär väl inte hända. Om jag inte hittar en karl som är en musikalisk hejare och som har tid och lust att lära ut. Andra instrument godkänns också. Även mungiga. Och han ska köra hoj. Och äga minst två hojar. Så att han kan agera körlärare. Tänkte jag.

Sen fortsatte vi med att titta på Rec2, där folk gjorde piiiinsamma nybörjarmisstag och förtjänade att dö en zombiedöd. Så det så. Jag menar, alla vet väl att man inte ska visa nåd fast att "det bara är ett barn".

"Men det är ju bara ett barn!"
Djeesus, kill it FFS!!

Efter en frisk promenad hem mitt i natten där jag såg zombisar överallt så gick jag och la mig och sov bredvid min favoritsysterson Jaska Paara som sov över hos Mummu&Vaari. Alldeles för tidigt på morgonen passade han på att väcka mig med pussar och genom att ömt klappa mig på huvudet. Jag skickade honom vidare till Mummu, stängde dörren, och sov vidare några timmar... Sheeesh, jag är väl ändå långt ifrån morgonpigg??

Senare idag passade jag på att byta till sommardäck och tvätta Pärlan. Ingen invändig städning, kön var för lång till dammsugaren på OKQ8, så det får bli nån annan dag. Märkte dock att ett däck var stort sett genomslitet (som vi gjorde om till reservdäck, reservdäcket däremot var som sprillans nytt och sitter nu Höger Fram) och att Pärlan verkar vara i desperat behov utav nya bromsskivor och bromsbelägg.. Helevetti!

Jag är minst lika het när jag byter däck! Minst!

/Wliri

2 kommentarer:

Simzalaboom sa...

AAAAhahahahaaa.... "Jaska Paara" = klockrent!!!

Tack för igår! Det var skittrevligt, även om jag somnade 2 minuter in på filmen... Trött som få!!!

Wliri sa...

Du får tacka vår kära Mor för det namnet, men visst var det bra =)