Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

måndag 5 april 2010

Jag + Cirkelsåg + Zombisar = Kärlek

Visste ni att jag gillar zombisar? Jag gillar filmerna (de välgjorda och läskiga som ex. vis. Rec och 28 dagar senare (eg inte direkta zombisar, mer "the infected", men same shit, different name), inte kasst skit som Day of the Dead -The Beginning) och så älskar jag drömma mina zombiedrömmar där jag ränner runt med bland annat en cirkelsåg och baseballträ och försöker överleva. I julklapp önskade jag mig och fick denna bok av min kära syster:

Fast mitt omslag är rött.
Alla borde ha en!

Efter att ha läst boken så fick jag ett enormt sug att köpa mig en machete och ett halvautomatiskt gevär. Jag vet nu att det bästa sättet att ta sig fram vid en Outbreak (förutom att gå) är att cykla. Det går relativt snabbt, man kommer fram fast vägarna är blockerade av alla tomma bilar, kräver ingen tankning och så är det TYST. Mitt hår lär jag klippa av också, för det är alldeles för stor risk att en zombie får tag i det, och då är det adjöss med mig!

Nej, boken kommer verkligen hjälpa mig vid ett eventuellt Outbreak då den går igenom allt från vilka som är de bästa primär- och sekundärvapnen, gruppstorlek, transportmedel, vad man ska ha för packning och bra tips och tricks på vad man ska tänka på.

Har jag inte, men står på önskelistan.
Alla ska ha en?


Vilket leder naturligt till Veckans Skägg!

Rob Zombie. Hmm, jag kanske borde köpa en hatt?

Hade egentligen velat lägga in "What lurks on channel X?" som låt (och för att "Superbeast" hade en lite väl kass video), men eftersom den inte fanns så får det bli denna istället! (Och så ändrade jag från "Dragula" till "Living Dead Girl"..



/Wliri

3 kommentarer:

Simzalaboom sa...

Alltså, vi får nog ordna med en Zombiekväll, då du berättar ALLT! Jag menar... jag vill ju också klara mig länge om det blir en outbreak!

Wliri sa...

Lätt! Och hade inte ni Rec 2 som jag gärna vill se?

Simzalaboom sa...

YESS, det har vi!!!