Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

onsdag 2 februari 2011

Inredning galore

Hajen Rutus! Min nyaste sovkompis! Ska krama i-gäl (hahaha) stackaren. 1 m är han.
Halva priset var det, så nu var jag helt enkelt tvungen att köpa honom.
Har varit sugen på att köpa Rutus ända sen första gången jag såg honom.


Gawd, min kropp har saknat att röra på sig under dessa veckor, men Sätan vad jag håller på att utveckla en sjujäkla träningsvärk mellan skulderbladen efter dessa första jobbdagar.

Men! Nu var det ju inte det jag skulle prata om. Jag tänkte prata inredning, för en gångs skull! Jag är ju rik nu, när jag får lön. Så idag shoppade jag loss på IKEA. Fick med mig en möbel, en båt, ett påslakanset, en HAJ! 10 kökshanddukar (ska användas när jag planterar om mina halvdöda blommor i matchande krukor nån gång i framtiden) och batterier. Och Daim. Kanske ska tillägga att jag spenderade ca 600-700 spänn på allt detta, så nej, jag är inte så rik som jag låtsades vara.. Men allt är ju bättre än det man får under studietiden om vi säger så.. Man lär sig att leta upp någorlunda prisvärda saker.

Fiiint va?? Nu ska jag sluta använda Madonna-påslakanet jag fick i julklapp som barn..
Jepp, jag har bara ett påslakan i taget... Eller? Nej, men jag har inte
slängt ett enda sen jag var typ 5? Men nu ska flera förvandlas
till duk-råmaterial som Mor kan skapa löpare av.


Förresten, sa jag att jag köpte en båt ? Jo, det visade vara ett missförstånd till slut ändå...

Tv-bänken Laiva. Alltså båt. På ren finska. Tv-penkki Båt.

På grund av sina nautilustiska egenskaper så har den fått flytta in i badrummet där den agerar "litet bord där bland annat mina korsordstidningar huserar". Den fick sällskap av en ny handfatsfylla. Ja, jag skrev fel, men det blev såpass roligt att jag VÄGRAR att stava det rätt, någonsin!

Handfatsfylla! Jag har en matchande hörnfylla sen tidigare också!

Så nu är jag på jakt efter en ljusslinga att ha på väggen bredvid datorn. Vill ha lite mer mysbelysning i lyan, men jag har lite krav, och då blir det såklart genast lite krångligare. Ska hitta en till liten lampa att ha på fönsterbrädan iaf, men som sagt så vill jag ha en ljusslinga också.

Jag vill ha nåt som hänger ner, lite som en bred panelgardin, if you get my drift? Väggen är ca 1,5 m, så på den ytan vill jag ha ljus.

Ok, helt ärligt så kom jag ihåg att det här såg helt
annorlunda ut, men jag gillar känslan av det.
Eller så gillar jag bara sötnosen framför..
Men vill inte ha ett nätsystem...

Annars kanske nåt i den här stilen skulle kunna funka.. Hmmm...

Gillar ju träd och sånt skit...

Skulle behöva skaffa nya gardiner också, men det måste vara såna som man verkligen inte ser igenom eftersom jag bor på markplan och inte har persienner... Bra kombo det där... Har verkligen tröttnat på dem jag har nu.. Vill ju göra det fint här hemma! Men jag är så otroligt kass på gardiner.. Där är Mor och Systra så himla mycket bättre.. Och dyrt är det också.

Ska även byta ut koppar (alltså såna man dricker ur) den närmaste framtiden. Men det känns så dumt att slänga nåt som inte är sönder (ok, helt ärligt så har jag inte slängt trasiga saker heller, men ett öra klarar väl sig en kopp utan?) men det finns inget sammanhang! Allt är ett virrvarr och nu söker jag en helhetsbild. Typ bort med alla udda koppar och köpa in kanske 4 nya fina lite större varianter. För fina små kaffekoppar har jag redan. Samma med mina glas. Vill köpa lite större, finare och tåligare saker.

Hursom, det verkar inte bättre än att jag sakta men säkert boar ner mig och försöker förvandla denna studentlya till ett riktigt hem. Där jag kan trivas. Där andra kan trivas, trots att jag typ aldrig har nån här, har ju för fan inte ens en soffa.. Men eftersom det ändå är en etta jag bor i så skulle det behöva vara en riktigt jävla bra bäddsoffa där jag kan schlafa i själv. Och jag vill ha en schäslong också. Men soffor är så förbannat tunga och otympliga, så jag väntar nog med ett sånt inköp tills iaf nästa lägenhet. Vart det nu blir. Kanske köpa riktigt enorma kuddar som förvandlar sängen till en soffa? Men såna kostar ju flera hundra per kudde? Och behöver några stycken...

Men nu, sova.

Puss!

Inga kommentarer: