Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

måndag 7 februari 2011

Intervju-minterschmjuv

AaahhahhahhaahhhaahahahahaaaaaHAHAhahahAHhhaaaahahahahaHAAAAhohoho!

Skrattar gott åt ödets ironi. Har alltså precis fått upp persienner och skit efter 1,5 år i lägenheten, och vad händer då? Jo, jag ska på arbetsintervju i en stad som ligger mer än 6h bort nästa vecka... Däremot är det ett vikariat, så även om jag nu skulle lyckas landa det jobbet så vill jag ha kvar min lägenhet så att jag kan flytta tillbaka hit. Annars lär det dröja flera år innan jag kan flytta tillbaka, och då lär det inte bli av. Jag är inte riktigt redo att lämna denna stad för gott än. Vill gärna vara kvar några år till. Men som sagt. Tänk om jag skulle få det jobbet? Fan vad krångligt... Hyra ut lägenheten i andra hand? Med eller utan möbler? Nu är det ju så pass lyxigt att jag kan bo hos Skoda en del av tiden, iaf tills jag hittar nåt eget, men ändå. Och katterna sen! Yssscha, vara utan båda pälsbollarna i 8 månader? :(

Många tankar som far runt nu.

Men det skulle vara så himla bra att få testa på det yrket. Plus att det skulle ju vara underbart att få bo med Skoda igen. Vi har ju redan bott ihop i ett par år, och luffat runt i Afrika flera veckor, så jag vet ju att det funkar bra. Ca en månad i min etta klarade vi av också, jag, hon och hennes vovve =)

Men som sagt... Ska ju ta mig igenom en intervju först...

/Scared shitless

Inga kommentarer: