Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

söndag 6 februari 2011

Näcken, det är han som är naken om häcken?

Sådärja!

Nu är the motherfukkin' rullgardinerna uppe! Och en persienn.. Hittade inte en rullgardin i rätt bredd... Men min lägenhet är nu officiellt insynsskyddad i varje vrå! Efter 1,5 år....

Självklart firade jag med att springa runt näck i köket (vilket jag inte gjort innan. Eller ja, stående upprätt iaf. Smyga in efter en sak halvt om halvt krälande har jag ju gjort, men det räknas väl inte?). Passade på att vifta med tvillingarna, bara för att.

Aldrig mer behöver jag gömma min nakenhet bakom draperierna!
Ja, i alla fall i denna lägenhet. Och när jag inte har besök.

Tur att man har McGyver till Far! Inte för att det behövdes någon hemmafix i större format än rapsolja påsmord med en tandpetare i en rullgardinsrulle, men det är ju inget att skryta om. Tur även att Honda har Päron som bor i samma stad, för jag var tvungen att låna en metallsåg också. Stålsåg? Bågsåg! Nej, för fan, bågFIL heter det ju, efter många om och men... Jag och teknisk terminologi går ju inte riktigt ihop. Eller annan terminologi heller, i veckan pratade jag med en havande kvinna och sa att det blir kul att vara högdräktig sen i sommar. Ja just ja. Höggravid kanske det heter....

Behöver jag ens påpeka att det blev riktigt najs med rullgardinerna och persiennen? =) Nu behöver jag bara hitta några snygga nya gardiner.. Fast jag kör utan tills dess, de gamla gardinerna åker nog aldrig mer upp hemma hos mig. De är ju fina så, men jag var som sagt innerligt trött på dem.

Hänt i veckan annars då?

  • Jag blev misstagen för att vara 10 år yngre. Inte helt fel. Men tyvärr så försvann även min pondus i samma veva..
  • Jobbade så mycket i fredags att handen har varit riktigt skum idag. Men vad är bara vanligt harmlöst träningsvärk, och vad är aja-baja-kommer-gå-sönder-ännu-mer-pucko-ta-det-lugnt-för-fan?
  • Detta har i skrivande stund faktiskt inte hänt än, men inom en snar framtid så kommer jag att premiärsussa i de nya sängkläderna. Ja, om alltså mindre än en halvtimme, hoppas jag då.
  • Jag har tvättat. Hade tvättid 21.00-00.00 ikväll. Ja, en lördag. Ja, jag vet, jag är hippast i stan, fest hela dan!
  • Har sniffat på Hilaya
  • Har haft dåligt samvete för att hon får vara själv så mycket nu när jag jobbar igen. Men det är så oerhört mysigt att komma hem och hon står och väntar på mig vid dörren. Känner mig välkomnad =) Jag försöker kompensera min frånvaro genom att mysa med henne så mycket som möjligt och att leka med henne varje dag. Funkar än så länge iaf. Tror jag ska börja gömma kattmat i lägenheten igen. Ja, inte blötfoder då, såklart.. Torrfoder utspridda lite här och där ger stimulans.
  • Har köpt en kabel för 200 spänn som visade sig vara helt oduglig eftersom jag har en oduglig tjock-tv som odugliga jag inte får att funka ihop med min odugliga dator (som jag sagt innan nog kommer att krascha inom en någorlunda snar framtid...). Odugligt.
Ja, mer har jag väl inte att tillägga just nu, annars kommer jag väl aldrig under mina nya sängkläder...

Sussa sött! Puss puss!

/W

5 kommentarer:

Simzalaboom sa...

COOL!!! Nästa gång jag kommer, ska jag vistas naken i lägenheter under hela besöket!!! Jag gillar när man kan känna sig hemma när man är borta..?

Wliri sa...

Och så kan du få sova på min nya höga uppblåsbara (Barbara?) madrass =) Du behöver inte ens pumpa upp den för hand, den har en inbyggd elpump i sig!

MsFlams sa...

Grattis till din nya "nudistlägenhet" ;)
Simza, då måste du känna dig hemma överallt, eller?

Wliri sa...

MsFlams: Tackar tackar! Får se hur länge den fortfarande är min...

Simzalaboom sa...

wliri: Ja, det låter som en plan!
MsFlams: Nej, jag behöver inte känna mig hemma överallt, bara jag får gå naken...