Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

lördag 8 januari 2011

Motherfukkin' tur i oturen?

Ja jag vet inte..

Det känns som om jag jämt har otur? Har jag dålig karma? Slår jag gamla tanter och snor jag godis från små barn? Handlar jag lampor på Belsebubs Belysning?

Skojar ju inte heller...

Berättade jag att jag fick punka 2 ggr på 2 v förra året? Jag berättade ju om första gången, men andra föll nog i glömska... Jag var rätt trött på eländet då. Och nu har jag fått en noja, precis som med kisseriet nuförtiden. Minsta lilla ljud eller vibration när jag kör bil får mig att börja kallsvettas (precis som minsta lilla tendens till att jag skulle behöva kissa leder till smått panik om jag inte är nära en toalett). Saken blir ju inte bättre av att det är en massa snö och is på körbanan, så det låter ju en hel del mer under vinterhalvåret än under den varmare årstiden. Och när det är barmark så låter ju dubbdäcken rätt högt också... Fan. Alltså, nu är det ju en annan bil jag kör, men med min tur så exploderar väl alla däck samtidigt nästa gång. Bah.

Punktering i 100 km/h är ju rätt så spännande. Not. Notera hur
själva bilen typ "brunnit" lr nåt, för innan jag åkte hemifrån så var det
inte hål i metallen... Det är förresten detta som Far lagade med silvertejp
som Simza beskrev en gång...


Andra gången däcket slets sönder så hade jag kommit kanske 20 km hemifrån. Nu hade jag ju inget reservdäck i bilen, för den satt ju redan på plats. Och i skuffen fanns en ungefär lika strimlad sak som den som nu satt Höger Bak (gången innan var det ju Vänster Fram som dog). Till skillnad mot förra gången så stannade faktiskt en karl och frågade om jag behövde hjälp. Inte för att han kunde göra så mkt, för däck kan jag ju byta själv, men inget däck fanns. Päronen var borta vid deras husvagn, Simza svarade inte (hade migrän och alltså en legitim orsak), så jag fick till slut tag på Burt som snällt fick ta sig till Päronens hus, leta fram en hemlig nyckel, leta fram en hemlig bod på bakgården och där hitta ett hemligt vinterdäck som passade just min hemliga Skrutt-Skoda.

Sa jag att jag hade kommit ca 20 km? Ja, det innebär att det är ungefär 80 km kvar och det betyder ca 1 h tidsmässigt. Så jag tackar mig själv för att jag köpte min iPoop för ca 3-4 år sen, för jag passade helt enkelt på att titta på ett par avsnitt av Bleach!

"Jag dödar dig! Jag dödar dig död!!"

Men framförallt så tackar jag kära Burt som offrade mer än 2h av sitt liv och kom och räddade mitt strandsatta arsle!

/W

Inga kommentarer: