Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

söndag 9 januari 2011

Bao, ångest och jobbsök

Idag har jag iaf fått nåt vettigt gjort. Skrev en lista igår och satte upp på väggen. Lr, egentligen satt jag först upp whiteboardpapper på väggen, och SEN skrev jag ner listan på den, men petitesser!

Ska jag skriva listan så ni också får se vad som ger mig ångest för tillfället? Jooooo! Klart jag ska!

  • Dammsuga -check!
  • Städa toaletten -check!
  • Fixa hemförsäkringen -check!
  • Fixa facket (kan ju inte ha studentpris på det längre...)
  • Fixa jobbansökan för jobbet i samma stad som Simza jobbar (TÄNK om jag fick den?!? Inte för att jag riktigt är kvalificerad, men försöka måste jag ju!) -check!
  • Skriva Resultat v1.0
  • Skriva M&M v2.0
  • Skriva Diskussion v1.0
  • Fixa ny kallelse till handkirurgin (lappen kvar hos Päronen som kastat den... Surprise surprise)
  • Ringa och kolla vilken tid jag skulle vara hos tandläkaren om en vecka
  • Förnya recept -check!
Sådär ja! Nästan halva listan avbockad på en enda dag också! Synd bara att de kvarvarande punkterna är såna som tar ett par dagars intensivt och koncentrerat arbete för att klara av per punkt... Suck... Jaja, måste ju börja nånstans ifrån. Jag måste verkligen lägga på ett kol om jag ska hinna någorlunda klart med Xjobbet innan jag ska tillbaka till jobbet. Men jag får helt enkelt göra det. Det börjar påverka min nattsömn nu. Och jobbsituationen är också knepig. För visserligen så har jag kontrakt till sista mars, men frågan är om de vill förlänga, och frågan är om jag verkligen pallar med det jobbet. För frågan är väl eg när vänster handled ska opereras, den känns ju inte så farlig alls, men visst är jag fortfarande lite bortdomnad i den handen också. Jag får helt enkelt ta en dag i taget och se vad kirurgen tycker sen när jag har återbesök om ett par veckor.

Och nej, känseln har inte kommit tillbaka till höger hand än. På arbetsterapin sa de att det kan dröja upp till 3 månader... För jag hoppas verkligen jag blir bra. För det är lite hopplöst att ha ont nästan vad jag än gör med handen, och inte är den ens bra än. Tålamod, tålamod tålamod. En sak om jag verkligen visste att det skulle bli bra, för då kan jag vänta, men just det här när jag inte ens är hundra på om det blir bra...

Menmen.

Nu sitter jag nyduschad och softar till skön mjuusak, skriver av mig lite, och längtar till att kära Simza och E.T skulle få för sig att äntligen komma hit för en helkväll tillsammans med en annan fröken som bor i samma stad. Planer på detta finns uppenbarligen, fick jag höra =) Men för tillfället får jag helt enkelt nöja mig med att titta på bilden som jag tog senast Simza var här och det vankades utgång...

Min übergoda lime-drink och Bao-brädan som väntar på att
Simza skulle bli klar med sminket så att en match kunde påbörjas!


Några andra punkter som jag inte skrivit upp på listan, men som eg finns där (fastän osynliga!)

  • Laga ett par trosor (de är fan nyköpta och jättesöta, tänker inte slänga dem pga ett litet hål)
  • Laga mina pyjamasbyxor
  • Kolla om friskvårdsbidraget som jag aldrig använde förra året gäller den här terminen, eller om jag behöver fixa en ny.. Annars köper jag träningskort på F&S asap
  • Laga den där woken jag har grejer till INNAN grejerna blir dåliga...
  • Färga håret
  • Klippa fanskapet (ja håret alltså)
  • Fixa dygnsrytmen för fan!
Tschüss!

/W

1 kommentar:

Simzalaboom sa...

Helt rätt! En sak i taget! Du har ju hunnit med massor redan. Bra, bra! :)
Ja, vi måste planera in ett datum asap!

Puss puss pussss min söta!