Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

torsdag 25 mars 2010

El och våfflor

Våffeldagen!

Det firade jag med att åka till en nyöppnad elektronikaffär där jag fick trängas som sex taskar i en tasksax, eller hur det där nu var.. Varför åkte jag dit? Jo, jag skulle ju självklart köpa mig ett våffeljärn. Det hela slutade med att jag handlade hörlurar, skydd till min iPoop, kameralinsrengörare och elvisp till päronen (deras är antik från 70-talet, provisoriskt lagad med tejp, och jag är livrädd varje gång jag använder den och det är jämt jag som får vispa med fanskapet..) men inget våffeljärn.. Jag fick åka till en annan kedja istället.

Vilket leder till nästa fundering: Varför finns det inte "intimelektronik" i elektronikaffärer? Steget borde inte vara så långt, det finns rakapparater, epilatorer, bikinilinjefixare, eltandborstar, massagedynor och spel och film för nöjets skull, men vart finns alla vibbar? Dildosar? Ja vad som helst, det är ju mycket som går på el och vissa är riktigt tekniskt avancerade.


Eller vad sägs om en handdriven vibb från 1800-talets slut?
De användes av läkare för att bota kvinnlig "hysteri".

Eller varför inte slå på stort och ta en av
de allra första elektriska vibbarna?


Efter lite fundrande så kom jag fram till att Mamma och Pappa kanske inte tycker det är så roligt att lilla Olle, 5 år, vid åsynen av den allra flashigaste av vibbar i hyllan glatt utbrister: Men Mamma! Det är ju en sån du har i lådan! Eller så kanske det känns pinsamt att stå i kassakön, korgen full med leksaker och omringad av barnfamiljer och tant Agda (fast jag tror iofs att hon inte skulle bry sig nämnvärt).

Fick jag några våfflor idag då?? Jodå! Har premiärvåfflat med järnet, men måste säga att det kändes lite onödigt att våffla 3 våfflor, där jag inte ens orkade äta upp den sista. Måste komma ihåg att ta halva satsen nästa gång, nu har jag ju en massa smet över...

/Wliri

2 kommentarer:

Simzalaboom sa...

Tänk att de hade kommit så långt redan på 1800-talet! Bästa botemedlet!!!

By the way... tant Agda låtsas ha hysteri varje dag, bara för att få lite behandling hos familjeläkaren, som hon fick i sin ungdom... De ger henne droger istället. Det förklarar ju banankidnappningen iofs...

Wliri sa...

Ja jag kan förstå det, den tanten är rätt påhittig...

Och man borde ju tycka att en banan är för ömtålig? Eller?