Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

tisdag 6 juli 2010

Nya generatorer och rabarberpaj

Fan vad trött jag är!!

Har jobbat på som en galning idag. Jag fick vara hos grisarna hela dagen, tillsammans med en ordinarie. Är väl riktigt bra med tanke på att jag har ett pass där solo nästa vecka.

Hur som. På väg till jobbet så började det dugga lite granna. Inget ont i det, det är ju bara att dra på vindrutetorkarna så fixar det sig. Ja just ja. Dra på vindrutetorkarna. Det var ju helt uppenbarligen lättare sagt än gjort, då de först tveeeeksamt och lååååångsamt rörde sig fram och tillbaka för att till slut lägga av helt, efter att jag försökt kicka igång dem genom att ha på spolarvätska. Så där kör jag, med otorkad spolarvätska på halva framrutan, OCH två vindrutetorkare som står ungefärlich rätt upp. Att se vart fan jag var på väg var ju inte det lättaste.

Så idag har jag efter mitt jobb fått köra till Byn för att byta ut Polon mot min nu mekade Skoda (dock inte DEN Skoda). Generatorn la ju nämligen av på den, det var därför jag hade en fräschare bil där ett tag. Så efter att ha hälsat på Far hemma, och på Mor Pruuket, så åkte jag hem till min älskade Simza och hennes håriga Burt (fick även pussa lite på Jaska Paara) och åt mig mätt på otroligt god rabarberpaj och hällde i mig lite kaffe så att jag orkade köra hem igen.

Hann med två avsnitt av MNK innan jag kom hem. Tacka vet jag de podsändningarna, log hela vägen hem och skrattade högt lite då och då =)


Och vindrutetorkarna? Ja, de fungerade ju alldeles utmärkt på hemresan. Men lika bra att ha bytt tillbaka till min skrutt. Jaja.


Har jag förresten sagt att jag älskar katter?



/Wliri

2 kommentarer:

Simzalaboom sa...

Fifaan, vilken ninja-katt... sket på mig...

Wliri sa...

Ja den är ju såå jäkla snabb!! =D