Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

torsdag 15 juli 2010

Islänningar och fotställningar

Nu i helgen så hade jag en återträff med några av mina allra käraste. Grejen är den att jag nu är rätt ensam i Stan då alla har flyttat till olika delar av Sverige, eller t.o.m. lämnat landet. Det är eg bara Honda som jag umgås med på fritiden nuförtiden.

Vi hade det jättemysigt med picnic, jordgubbsplockning, grillning, middag, utgång och så red vi på Islänningar. Och så var vi på turridning på islandshästar.





Vah??

Nej, tok heller, jag säger som Katla: "För vuxenskönt, det harrr jag baarrrra med mig själv!"

(lyssna själv på klippet HÄR klicka på Katlas Dagbok 04)


Hästarna verkade rätt glada av att slippa sadlarna
och oss på ryggen efter turridningen...



Jag har ju så svårt för att skaffa nya vänner, eller fler vänner vet jag inte om jag prompt behöver, jag har ju redan välsignats med över 5 personer som jag klassar som vänner (sådana som är där för en, även när det inte är så kul). Men det skulle definitivt vara roligt att ha fler att umgås med på fritiden. Jag kan vara lite svår socialt, ibland kan jag nästan diagnostiseras med asperger då jag inte alls vet hur jag ska bete mig bland folk. Jag pendlar mellan "Jag har absolut ingenting att säga" till "Fan, jag borde INTE ha sagt det där". Det finns inget mellanting känns det som. Men bara man kommer förbi de där awkward moments så är jag en rätt trevlig person att umgås med.


Min dörrmatta.
Ibland får jag skylla mig själv för att jag inte har köer av folk som vill hälsa på...



Så jag umgås med mina katter. Häromdagen ville Hilaya lära sig pardans. Som den utomordentligt superba kattmatte jag är, så ställde jag såklart upp till 100 %
Då jag är aningens för lång så fick hon para ihop sig med klöspinnen.


Var det "hidas" "hidas", "nopea" "nopea"
("långsam" "långsam", "snabb" "snabb")
eller "höger fram" "höger bak" "skaka skaka rumpa"?

Gildra däremot, hon sa att dans är för mesar, gick raka spåret till mina svettiga skor och boffade sig hög på tåbiran.

Mmmmmmm! Prima grejer!


Till saken hör att jag har en sjujävla kass fotställning, om man får tro på bildbeviset...


Ibland undrar jag hur jag överhuvudtaget tar mig fram...


That's it for today! Eller, Häivy nyt vittuun siitä!

/Wliri

3 kommentarer:

Simzalaboom sa...

Du är snäll, vacker, rolig, smart, ödmjuk, pålitlig och har världens vackraste hår!!! Älskar dig!!!

Wliri sa...

E.T: No alahan jo painua!!!

Simza: Tack för de orden älskade systra! Men då borde du ha sett hur mitt hår såg ut i morse.. *puss

Maria sa...

Söta katter, söt matte!
=)