Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

måndag 22 november 2010

Vart finns yxan? Händerna ska väck!

Helvete vad mina händer är fucked up nu efter helgens jävla slit på jobbet. De har börjat värka lite mindre nu jämfört med i förmiddags, men de är banne mig inte smärtfria än om vi säger så. Känner mig lite hopplös för tillfället, så behöver få skriva av mig lite. Vilket i sig är en bedrift då det gör ont att sitta vid datorn, och för att skenorna i handledsstöden kommer åt en massa knappar som uppenbarligen är snabbkommandon och lite då och då antingen tar bort allt jag skrivit eller så öppnar de en helt ny sida och fittar sig nåt så in i helvete. GAH!

Och så ringde de från min mobil- och internetleverantör (5, eller nåt annat ental heter de visst. 8?) i morse. Och väckte mig. Tack för det, televerket. De ville att jag skulle uppgradera mitt internet till det snabbare alternativet. "Bra!" tänkte jag, det har jag ju tänkt göra, fick hem en lapp för ett tag sen där jag skulle få göra det utan några extra kostnader whatsoever, det som krävdes var bara att jag band upp mig för ett år till. Men tror du det var samma erbjudande? Pyttsan heller. Det skulle kosta mig 69 mer i månaden. Som bonus skulle jag få en ny mobil med hemnummer. Wtf tänkte jag, vad i helvete ska jag med det till? Hade ju hemtel för några år sen, men såg inte nyttan i det.

5 lr 8:"Men det blir så mycket billigare för andra med fast telefoni att ringa till dig och så ringer du gratis till det fasta nätet!"

Jag: "Men, jag ringer ju gratis till det fasta nätet med det abonnemanget jag har just nu."

(Och oj vad folk ringde mer till mig när jag hade fast telefoni, och no offense, men fuck the other people, det är MINA stålar vi snackar om nu. Och vem har fast telefoni nuförtiden ändå? Fan alla jag ringer ringer jag ju till deras mobiler. Djeesus, vilket onödigt erbjudande!)


6: "Jaha, vänta ska jag titta, jo det gör du ju. Men...

Jag: (i stort sett avbryter henne, vafan, hon väckte mig på min lediga dag, kärringjävel! För inte hade jag sovit så gott heller, vaknade en massa av mina värkande händer och axel.) "Nej, jag har faktiskt tänkt att byta till det snabbare nätet, men har ingen nytta eller intresse av det här erbjudandet och det är inget beslut jag tänker ta nu."

2: "Ja, men då tar jag bort ditt namn från den här kampanjen och så får du höra av dig sen senare när du vill ändra ditt internetabonnemang!"

Jag: "Ja, gör det. Det ska jag. Tack hej."

Och vad fan ska jag bära runt på 2 mobiler för? Känns ju oerhört puckat. För bara för att det är hemtelefonnr så är väl inte tanken att jag ska lämna den hemma? Jag ÄR ju för fan aldrig hemma nuförtiden ändå.

Bra start på dagen eller?


Fitta.

Fan, nu känner jag mig gråtfärdig också. Tur att jag ska fika lite med två trevliga flikkor om en stund, ska ju passa på nu när jag sitter i Bunkern för första gången sen jag började jobba heltid.. Senare ska jag hälsa på bästa Honda också. Ja, det blir bra.

/W

Inga kommentarer: