Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

måndag 29 november 2010

Massiv Blockering

Vi börjar med en låt, låt den spela medan du läser, perhaps:



Det är från Massive Attacks senaste skiva. Eller ja, en lite annan version av en låt som finns på skivan, originalversionen är riktigt bra den med... Hur som. Jag älskar Massive Attack, men hade ändå missat att de släppte nytt i år.. Svårt att välja vilken låt jag skulle ha, jag gillar i stort sett hela den skivan (Heligoland). Vill du lyssna på en till så kan du ta nästa låt också:



Dåså. Mina handleder.

Var och mätte nervsignalernas hastighet idag. Det tar dubbelt så lång tid för signalerna att passera nerven som ligger i kläm i karpaltunneln. I BÅDA handlederna. Jag trodde inte det var så illa med vänster också. Samma sak med känselsignalerna, det tog också dubbelt så lång tid. Och nu har jag ändå vilat en vecka. Ska till min läkare imurrn för att förlänga min sjukskrivning. Det molar av och till och minsta lilla blir jag trött i händerna av och det känns inte alls bra. Skottade snö igår, kanske dumt, men om man jämför att skotta pudersnö med att skotta foder så kan jag ju säga att det är som att jämföra pudersnö, med, ja, foder. Det var alltså inte ens i närheten av hur tungt det är på jobbet, så det borde ha gått bra. Borde. Var ju rätt ord. Men inte var det så. Kändes efteråt att det inte var så smart av mig.

Fan, mina händer är ju så jävla trasiga. Så jag antar att det blir operation. De på handkirurgen vill helst att man har gjort ett nervtest innan, bara för att kolla att felet inte ligger i t.ex. nacken (vilket det inte gjorde), och hon, damen som utförde testet sa att det inte var någon tvekan om att det var trångt i mina karpaltunnlar, t.o.m. att det var rejält trångt. Så på torsdag ska jag på min första undersökning hos handkirurgin. Jag hoppas jag får tid för en operation så snart som möjligt.

Och andra dåliga nyheter har jag också, men eftersom de inte gäller mig så ska jag inte skriva mer om det här. Men yss, var försiktiga med er i denna halka! :(

/W

3 kommentarer:

Simzalaboom sa...

VAr det du som skottade hos oss? Tack kära (men dumma) du!!!

Uscha, hoppas du får snabb hjälp nu då! Kraaaam! <3

Wliri sa...

Nej, it was the fucking Snow-faerie... Alltså, den knullande Snöfén. Jag vet, för jag stod och tittade på.. Märklig syn det där... Rätt vig...

(Hur hade jag tagit mig ut annars? Snövallen var ändå rätt hård och nästintill en halvmeter hög... Men varsågod!)

Simzalaboom sa...

Du skulle ha bett Torsten att tömma sin pung på snövallen; hade smält på några minuter... Hmm... nej... jag skulle nog också ha valt att se på den knullande snöfén...