Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

onsdag 13 oktober 2010

Var och andra ting

Ja fy fan, hittade iaf 2 ljumsksår hos 2 förstakalvare.. Tänk er att ni sträcker in fingrarna i ljumsken på en kossa och får ut en massa illaluktande var? Yss vad det luktade illa! Tack och lov för engångshandskar. Såren uppkommer iaf pga att de nyblivna kossornas juver växer sig så stora på kort tid (bl.a. foderrelaterat) så det blir tryck och så skaver det och är jävligt.

Men kossan som hade livmoderinflammation luktade snäppet värre. Faktiskt. Urk. Det var henne vi tog bort förra veckan btw.

Stormtrivs fortfarande! Fast det blir en massa oplanerad övertid, men det innebär ju cash cash cash, och eftersom jag är pank så kan jag ju försöka få bort det ur min "pank, arbetslös och kroniskt singel"-harang. Just nu är jag ju inte ens arbetslös! =)

Sussa sött! Det kommer jag göra...

/W

2 kommentarer:

Simzalaboom sa...

Spyr lite i min mun, men gläds för dig samtidigt! Puss

Wliri sa...

Ja då kanske vi inte ska tala om varbölden på en ko-bak i storleksklass 2 knytnävar, som sprack idag, med en tumspetsstor bristning där det vällde fram var? Muchos härligt..