Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

måndag 18 oktober 2010

Herr Ågren

Jag slänger in lite fina höstbilder jag tagit iaf, för att göra detta inlägg liiite ljusare...

Yss, jag har ångest. Det var länge sen jag hade det så här ofta på så kort tid, men känner så väl igen känslan. Hade det jämt förut. Vad är det som orsakar det då? Jag tror det är en konbishaon av olika saker, bland annat att jag ska betala tillbaka hela årets bostadsbidrag på 9k (eftersom jag nu kommer få lön resten av året, och då spelar det ingen roll att jag typ inte hade inkomst under ett par månader eftersom man räknar inkomst under HELA året, und so weiter, und so weiter), att CSN snart lär fittas med mig igen (fast det verkar vara som att det blir först i januari) och att jag ska jobba min första helg nu. För strejkar utfodringen så är jag körd. Eller inte, jag får ju ringa efter hjälp, men det känns oerhört läskigt att vara "ensam" ansvarig under helgen. Jag är ju ordinarie personal då. Vadå jag? Ordinarie? Shit...

Sen tänker jag på Xjobbet som inte lär bli färdig än på länge. Inte orkar jag sätta mig ner med den när jag kommer hem efter 18 och har jobbat hela dagen? Och på helgerna måste jag ju få återhämta mig. Fan, panik, fan, ångest.

Det märkliga ljuset en morgon innan jag skulle till jobbet... Sådär grågult?

Måste även fixa att jag blir medlem i en A-kassa så att jag kanske kan få lite cash om jag inte får nåt jobb direkt efter mitt nuvarande vikariat.

Och så måste jag städa lägenheten. Den börjar bli riktigt lurkig. Men orkar jag när jag kommer hem? Fan, jag är glad att jag diskade idag, typ.

Måste även fixa ett schema till en elev som kommer nästa vecka. Det innebär att jag ska ringa till lärare som jag inte ens vet hur de ser ut, knappt så jag ens vet vad de heter. Jag har telefonskräck. Jag ser inte fram emot detta.

Men jag trivs fortfarande på jobbet! Trots all strul. Fan, känner ångest över det också. Vad kommer jag jobba med sen? Kommer jag trivas med det i samma utsträckning som med detta jobb som jag eg är överkvalificerad för? Kommer jag få nåt jobb överhuvudtaget när jag inte ens har en examen? Vafan, jag måste skriva klart skiten (xjobbet) så att jag iaf kan släppa det. Helvete!

Ett fint område någorlunda nära mig där jag var och plockade svamp i helgen

OCH så har en knapp gått sönder på min mobil, och den är inte ens särskilt gammal. Typ ett år? Ska jag kämpa på med den tills den pajar? Jo, det får och ska jag ju göra, men frågan är om jag då ska uppgradera till en touch eller bara köpa första bästa (billigaste) 3-fån bara så att jag ändå har nytta av mitt abonnemang?

Jag sitter typ och väntar på att min iPoop ska gå sönder, för utan min iPoop (eller iAudio som jag hade förut) klarar jag mig inte. Och en ny sån går ju på ett par tusenlappar som jag gärna lägger på annat. Typ i mitt "Betala-tillbaka-bostadsbidraget-konto". Eller tänk om, Gud förbjude, att min dator lägger av??? Shit, jag börjar bli paranoid.

Hmm. Jag undra, sa Flundra om det ändå inte är lite pms också, för nu har jag känt mig konstigt nere under några dagar. Såhär brukar det ändå inte vara nuförtiden.

Bah.

/W

4 kommentarer:

LL sa...

Fina bilder men inte bra med ångest. Snart kommer jag dit och muntrar upp dig!

Wliri sa...

LL: Du vet väl om att du är en av dem jag älskar? Fan, nu blir jag sentimental också... Gah.

Simzalaboom sa...

Usch... ångest suger varig balle! Ringer dig imorgon! Älskar dig! <3

Wliri sa...

Simza: Jobbar 12.30-21.30 (om allt flyter på bra dvs) så kan bli lite svårt att nå mig... :p