Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

måndag 25 oktober 2010

Karpaltunneln, leder den till City?

Ja men vi börjar väl med en fin höstig trädbild. Jag är crazy about träd.

Ja men se på Fan.

Det verkar som om det var PMS som spökade i förra inlägget. Bara så ni vet.

Om det smyger sig in några fler stavfel än vanligt i detta inlägg så skyller jag allt på mina nya otroligt snygga handledsstöd.

Så fucking hot!!1 (och den där 1:an var inte ens med flit...)

Varför har jag dessa stöd? Kan det vara för att jag vaknar efter ett par timmars sömn av att armarna har domnat bort och värker som om Satan själv satt och stack in tusentals rostiga nålar i händerna på mig? Och inget verkar hjälpa? Inte byta ställning, inte ha armarna raka, inte att stiga upp och röra armarna och händerna, inte att ha på TENS i axeln ( att ha elektroderna vid handlederna och underarmarna var det enda som till slut hjälpte lite granna och gav mig åtminstone några timmars sömn), inga smärtstillande hjälpte heller, och inte heller att gråta en skvätt av ren frustration.. Man blir ju som sagt lite uppgiven när man jobbat mer än 24h under en 48h-period och varit vaken i 21h och ÄNTLIGEN ska man få sova, och så vaknar man efter max 3h...

Vad kan orsaka all detta lidande?? Efter en snabb Googling så verkar jag ha hittat namnet på skiten. Karpaltunnelsyndrom. Sånt där som gravida kvinnor drabbas av. Och så jag. Eller ja, i ärlighetens namn så kan det uppstå vid överansträngning, och inte bara vid hormonförändringar. Och jag har jobbat på rätt rejält.

Eller vad sägs om att skotta upp 900+kg foder som hamnat på golvet istället
för i en fodervagn? Om jag ska vara helt ärlig så skottade jag nog bara ca 500 kg av det,
en kollega var otroligt snäll och tog resten.


Att ge dessa sprutor till kossorna tar också
på krafterna och sliter på de stackars handlederna...


Här har jag snott en liten text från sidan 1177.se: "Karpaltunneln är en kanal som bildas mellan flera ben och ett kraftigt ledband i handen. Genom den går en viktig nerv och senor till fingrarnas muskler. Karpaltunnelsyndrom orsakas av att utrymmet minskat och nerven och senorna kommit i kläm."

Det är även vanligare hos kvinnor, och att man får det i den hand man använder mest, alltså högerhanden för mig som är högerhänt. Men visst Jävlars har jag det i vänster hand också! Men inte alls lika mycket. Man kan alltså lindra domningarna och stickningarna genom att hålla handlederna raka, därav de två inhandlade stöden. Jag hoppas på att få sova i natt. Det har inte varit såhär illa förut, förra natten var det iofs också drygt, men då skulle jag ju ändå stiga upp 4.15, så skit samma då, typ. När jag väl gått upp har det gått över, men inte idag. Men det känns bättre nu med stöden iaf. Jag är rätt slut i hela överkroppen, massagedynan och TENSen har fått gå på högvarv för att försöka mjuka upp min stackars stackars kropp.

Dagens ord: TENS =Transkutan elektrisk nervstimulering, används för att lindra smärta efter vävnadsskada eller nervskada.

Jaja. Det blir nog bättre snart. Jag är ju smart, får helt enkelt hitta på andra sätt att göra saker än att använda händerna...

Jag kan ju göra som Simza, som kan det här med att använda andra delar av kroppen istället
för armarna och händerna när hon tappat greppet om det som är viktigt här i livet.
Som en godisbit.


Yo yo, motherfuckers!!

/W

1 kommentar:

Simzalaboom sa...

Usch... stackaren! Hoppas det går över snart! Viktigt att få sova ordentligt! Puss!!!

Åååh... ser du hur nära jag är med tungan??? almost there... almost there now...