Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

torsdag 14 oktober 2010

Baklastare och baktankar

Idag har jag kört en baklastare för första gången! Har även använt framjoxet (inte fan vet jag vad det heter, skopgrejs, piggar? man kan ju byta dem ni vet...) och lassat på halm till halmrivaren. Vi var två i en körhytt anpassad för en. Min kollega var ju alltså tvungen att stå bredvid och säga vad jag skulle göra och peka på alla spakar som fanns. Det var trångt. Det var kallt. Det var... så jävla kul! Och lite stressigt då två av gårdens unga karlar (som typ är bra på sånt där) stannade och såg på fast vi både sagt åt dem att inte titta (eftersom jag inte ens suttit i en sån maskin förut) och även viftat sådär "jamen vafan står ni kvaaar fööööör?!" när vi såg att de hade stannat en bit ifrån och såg på trots allt... (klart de gjorde, vem fan hade inte gjort det?? Det hade ju kunnat bli hur kul som helst med mig bakom ratten)

Men iaf.

Tog bild på baklastaren och skickade ett MMS med bifogad text till Systra, Honda och Skoda.

Diz be the thingy jag har manövrerat idag!

Jag: (texten jag skickade tillsammans med bilden) "Nu har jag äntligen blitt en äkta kvinna! Har alltså kört denna bjässe helt solo..."

Skoda
: "Hehe undra va som menas med det... Nu får du allt ta och berätta!"

Jag: "Hahahahahahahahah"

Skoda: "Såg precis nu att det var en bild bifogad som svarade på allt. Tufft att köra omkring i en sån där nätt sak. Godnatt på dig

Jag: "Hahaha! Nu blev det ju ÄNNU roligare! *dör lite, för så kul är det faktiskt*


Och nu har jag äntligen lagt in lite bilder från fånen igen, snart kanske det kommer lite fler inlägg =) Men nu ska jag sova, ska upp 6.15 igen..

Puss hej!

/W

1 kommentar:

Simzalaboom sa...

Ja, du har verkligen större kuk än vissa andra! WOW!!!