Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

onsdag 15 februari 2012

Vecka 4

Föga förvånande har jag gått upp i vikt förra veckan. Hade en moffarvecka. Midjemåttet hade ökat 1cm, men däremot minskat med 1cm vid naveln, och låren har blivit 1cm mindre jämfört med förra veckan, och det tycker jag är rätt bra jobbat. Tycker att byxorna suttit lite löst vid låren strax under rumpan.

Magen verkar må bättre, så nu har jag större möjlighet att äta bra eftersom jag inte på samma sätt känner det där äcklet mot mat. Frågan är däremot vad jag kan äta de kommande dagarna/veckorna.. Typ soppa?

Var nämligen hos tandläkaren idag. 3 tänder lagade hon. Jag trodde hon bara tog 2.. Effektiv kvinna det där.. 1785 gick det på. Jag har ju en ny tandläkare nu. Hon är såååå mycket bättre i sitt bemötande än den jag hade innan. Hon den första har slutat. Hon kom väl inte överens med nån. Gissa hur kul det är att ligga där med saker i sitt öppna gap och lyssna på medan hon småbråkar med tandsköterskan om typ allt.

Men hur som, så visade det sig att den första tanden hon lagade var sådär jävligt djup igen, så det finns en överhängande risk att det blir rotfyllning på den. Kul! Så jävla kul! Hatar det där att man inte kan få släppa en tand när den väl är lagad, utan nej, nu följer ett par månader med ovisshet om det ens kommer att gå. Och ont kommer jag ju då antagligen ha. Och ont gjorde det när hon borrade. Låg där och försökte tänka "happy thoughts". Jag ger er en lista över vad jag tänkte på för att undkomma smärtan:

  • Jag är iaf inte ett hemlöst och föräldralöst barn i Afrika
  • Jag blir iaf inte just nu våldtagen av den där snubben i eDarling-reklamen (och nej, jag menar inte att han är en våldtäktsman, jag menar bara att just jag personligen tycker han är jättevidrig)
  • Jag ligger inte här med ett brutet ben
  • Tänk förr i tiden när de inte hade nån bedövning alls när de fixade tänder, jag är iaf liiiite bortdomnad...

Så så är det.

Nu väntar jag på att bedövningen ska släppa så att jag hinner få i mig lite mat innan det är dags att dra och mjölka lite kossor. Annars får det bli en kopp med soppa.

/Ms Snart-inga-tänder-bara-lagningar-kvar

Inga kommentarer: