Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

måndag 6 februari 2012

Vecka 3

Förra veckans resultat:

-0,9 kg!

Totalt sen starten i VK: -3,1 kg,
-3 cm i midjemått

OCH så nådde jag ännu ett delmål, denna gång i kg, förra veckan gällde det midjemåttet. Belöningen består utav en klippning. Så nu ska jag bara färga håret (har redan färg hemma), och sen är det bara o kolla upp vart jag ska gå.

Däremot är jag lite bekymrad över mitt förhållningssätt till maten just nu, för det är mycket som äcklar mig. Vet inte om det beror på att magen inte blivit ok efter matförgiftningen än, att det är en sån koppling till det, men det är inte så lätt att äta när man tycker att tanken på det mesta är äckligt. Vissa saker går bra, till en viss gräns åtminstone, men kan ju inte direkt äta ungspannkaka hela dagarna, det är alldeles för mycket kalorier i det för att det ska kännas bra mentalt. Så det är lite så, att antingen så äcklas jag av just den maträtten, eller så kan jag inte äta det för att det inte är nyttigt, eller för att jag inte har grejer till det hemma. Det har blivit lite för mycket snabbnudlar nu också, och kan ju inte direkt påstå att det är en balanserad måltid. Men har kompromissat eftersom jag har behövt lättsmält mat som inte innehåller fibrer eftersom magen har varit som den är. Mina magknip verkar ha blivit lite färre nu iaf, undrar om proviva- och verumbasiluskerna börjar göra nytta. Men det är fan inte kul att ha det såhär, jag lider med alla som har kroniska bekymmer. Jag brukar aldrig ha några större problem med magen, så det här är ovant och drygt.

Vi får hoppas att det har vänt åt rätt håll nu, så jag kan återgå till att äta vad jag vill istället. Och såklart slippa äcklas av mat. För äta bör man, annars dör man!

/W

Inga kommentarer: