Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

söndag 30 oktober 2011

Piggelin?

Bah. Jag är apatisk. Eller iaf selektivt apatisk. Jag är oftast så trött när jag kommer hem, att jag inte orkar göra nåt vettigt, som att t.ex. städa. Eller skriva klart exjobbet (lööööjligt lite kvar). Men det är eg. inte det som oroar mig, vad som oroar mig är att jag inte ens orkar göra roliga saker, som att spela (har inte spelat spel på evigheter, kommer faktiskt inte ens ihåg när jag gjorde det senast) eller titta på film. Inte orka titta på film! Vafan, det kräver ju ingen ansträngning förutom att välja och sätta igång filmen och parkera arschlet framför skärmen. Men nej.

Så vad gör jag istället då? Jo, jag ligger i sängen och slözappar med tv-kontrollen istället, eftersom det typ aldrig finns nåt vettigt att titta på. Sånt jävla slöseri med min tid! Skulle säkert varvat ett antal spel vid det här laget.. Och på tal om sängen, den har ju brakat.. även på min fot, som har ett fint blåmärke. FAN vad ont det gjorde. Men nu ligger madrassen på golvet istället. Och för att lyckas placera det rätt så blev det fina märken på parkettgolvet. För lycka till att jag orkade göra annat än att putta den aptunga madrassen när jag var själv. Kul. Jävligt kul. Tur att jag är ung också, för att stiga upp från marknivå varje gång man ska upp ur sängen kräver fan viss spänst. Ändå hör jag en inre röst i huvudet varje gång jag kämpar som säger: "I've fallen and I can't get up!".

Vad ska man göra för att få lite mer ork? Och säg inte "promenad efter jobbet" när jag redan under arbetstid har gått ca 17000 steg och lyft en massa tunga saker. Jag har ett kroppsligt (och knoppsligt) ansträngande arbete. Måste få en chans att återhämta mig också. För det lär ju inte vara frågan om att jag rör på mig för lite just nu?

Men jag är så trött på att vara så trött. Snälla Bullen, hjälp mig!

Tur att man har en katt som måste matas, så att man gör NÅT iaf..



/ZzzzZzZzzZZzz

Inga kommentarer: