Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

måndag 31 oktober 2011

Den mest onödiga av känslor


Det är en SÅN dag. Och ett SÅNT inlägg.

Jag har ångest, och måste försöka skriva av mig lite, så du behöver prompt inte läsa vidare, för så intressanta är inte mina tankar idag. Skriver för min egen skull.

Det är lite mycket nu. Jag är trött, saker och ting går knasigt, jag har mens och jag är rädd för mörkret (kopplat till ångestnivå). Får se när jag börjar skölja vattenglasen mer än 2ggr innan jag kan dricka ur dem (en smått tvångsmässig handling som brukar bli värre när jag har ångest) Jag känner mig misslyckad, saknar mina älskade vänner, både henne som jag aldrig mer kommer få se, och alla andra. Jag är ensam, inte bara här i staden, utan känner mig även jävligt solo för tillfället. Jag vill inte bry mig, kan jag inte få stänga av det där, jag har ju kommit fram till att jag inte kommer att hitta kärleken. Jag vill inte bry mig. Jag är så förbannat ful, äcklig, misslyckad och omöjlig att älska. Jag kan inte umgås med folk på ett naturligt sätt. Så tänker jag idag. Inte konstigt att ingen vill ha mig. För jag är en enda röra, jag försöker få ordning på saker och ting, eller rättare sagt vill jag få ordning på saker och ting, men jag är för trött för att orka ta tag i det, och ju mer jag inte gör, desto mer värdelös känner jag mig.

Jag har antagligen ett större behov av ensamtid än de flesta, det räcker med ett par dagar då jag inte fått chansen att dra mig undan för att jag ska börja må dåligt och söka mig bort från folk för att få vara ifred. Så jag är van att vara själv. Det brukar gå bra, men idag är en sån dag då det verkligen hugger till i magen av tanken att jag är dömd att leva ensam (hur fan kan man få fysiskt ont av något psykiskt?). Är jag verkligen inte värd att hitta nån?

Det går nog över snart. Lite mer sömn (hahahahaaahahaha) och vila så jag blir piggare borde göra susen. Jag vet att jag inte är mig själv idag, så oroa er inte, humöret kommer att vända så småningom. Jag är inte deprimerad, jag har en dålig dag, eller möjligtvis månad, men det kommer gå över.

Jag känner mig bara oerhört ensam för tillfället. Misslyckad. Oönskad.

/W

Inga kommentarer: