Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

torsdag 9 december 2010

Pyssel syssel

Juletid är pysseltid.

Smyckade min brevlåda...

Tja, iaf JAG tycker det känns lite mysigare i trapphuset nu..
Kanske ska påpeka att det inte är någon större bedrift eftersom grannarna inte hälsar eller ens tittar på varandra i trapphuset... Har inte ens sett de nya grannarna som har sin ytterdörr 1,5m från min, och de har ändå bott här i, vad kan det vara, minst 1,5 månader?



Förrförra (?) årets pepparkakshus, och även det första och enda pepparkakshuset
jag monterat och smyckat i vuxen ålder. Ja, tro´t lr ej, jag räknas som vuxen sen några år tillbaka...
Notera även det fiffiga språkpruket när bokstavskeksipaketti inte innehåller en godkänd mängd rätt konsonanter...
Och behöver jag påpeka att eftersom ingenting ska vara lätt här i livet så är alla Non-Stop som ligger på backen även fastklistrade på backen. You have to wöööörk fåår it!!

Efter att jag och mina dåvarande medboende älsklingar (nej, nu menar jag faktiskt inte mina katter) suttit våra tänder i skapelsen såg vi även Skaparen? Eller? Nåt? Kanske? Eller bara väldigt smakrikt fruset vatten? Endast Tomten visste svaret, och han säger inget nå mer!!! Haaaa!!

4 kommentarer:

Simzalaboom sa...

Vad fiiin, ditt brevlåda plev! Elskar stukan!

Wliri sa...

Simza: Tack ählklingen min!

Elina sa...

Den brevlådan skulle jag gärna dela ut post i. Ser inbjudande ut!

Wliri sa...

Elina: Men så säger du bara för att den läskiga svartklädde mannen som brukar stå i hörnet bakom trappan (vänd mot väggen) inte syns på bild.. Jag vågar ju knappt gå ut!