Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

tisdag 14 december 2010

Inte bra inte bra..


Åååångest ångest ååååååångeeeeeeeeest!!!!!!!

Jag förbannar denna känsla och hoppas den dööööööör!!

Jag håller nämligen på med att fylla i papper till Fummelkassan (skriver fan inte på nåt namn här, så det inte blir som med Sockervaddsverket i somras...) och jag känner redan på mig att det kommer bli sån jävla strul med allt. För det första. Hur i helvete ska jag fylla i årsinkomst och årsarbetstid? Ska jag "låtsas" som att jag jobbar ett helt fullt år då lr? Eller ska jag bara beräkna med det jag faktiskt skulle ha jobbat i år? För att ens ha rätt till ersättning så ska man ju ha anställning i minst ett halvår. Visserligen så är mitt kontrakt på 6 mån, men räcker det? Kommer det bli nåt jävla strul med det också? Fan fan fan, ångest ångest ångest. Och man ska ange den beräknade arbetstiden för det kommande året? Men jag har ju som sagt inte kontrakt för hela året? Hur i HELVETE vill de ha det? Det står ju inte skrivet på ett sätt som förklarar det hur just JAG ska göra. Och jag har ingen lust att sitta i telefonkö i en halvtimme idag. Igen.

Känner mig nästan yr av att fylla i den här förbannade lappen. Både av ångest och av alla frågor över hur det ens ska fyllas i. Inget ska fan vara enkelt här i livet! Och eftersom det här samhället är så jävla fucked up så kommer jag väl inte få rätt till ersättning heller. Hur de nu tänker då vet jag inte. Visserligen finns det arbetsuppgifter som jag skulle palla med att göra. Ungefär 1-3h/vecka eller nåt liknande. Och visst skulle jag kunna vara på jobbet och göra bara det som jag klarar av, men så ska jag ju fortfarande få lön, och så måste de ändå ta in en vikarie eftersom jag inte kan utföra mitt jobb. Så jag kan verkligen inte vara på just det jobbet nu. Så är det bara. Men då t.o.m. nästintill blinda och riktigt sjuka människor som går på dialys 20h i veckan ska jobba, så lär väl jag också kunna göra det? Wtf liksom? Är det inte mer värt att jag får vara hemma och bli helt bra? Istället för att hetsas tillbaka alldeles för tidigt (för vart fan ska jag få pengar ifrån?) och så blir det bara värre? För t ex om de inte tycker jag ska vara borta så länge efter operationen, så är det ju så att symptomen kommer komma tillbaka och jag får göra om ingreppet. Vem sparar pengar på det? Förklara det för mig. Hur kan det vara mer lönt att inte låta mig bli helt bra?

Ja, jag vet att jag målar Fan på väggen, men jag måste få skriva av mig. Det hjälper lite.

Gah!

4 kommentarer:

MsFlams sa...

Låtsas som om du jobbat/jobbar ett helt år, det är ju enda sättet att räkna ut årsarbetstid, så räkna 12 månadslöner och lägg på lite extra för semesterersättning, skulle det vara något fel så kan du räkna med att kassan hör av sig utan väntetid i telefonen!
Jag håller tummarna

Wliri sa...

MsFlams: Tack! Jag håller tummarna jag med.. Och tränar samtidigt på att klä på mig med endast en arm.. Kom på att bh:n kommer att bli en bitch att sätta på... För Simza lr vår Ömma Moder, that is. För jag kommer då inte lyckas med det själv...

MsFlams sa...

Kör hippievarianten. Let them swing;)

Wliri sa...

MsFlams: Haha, nja, det är det nog -ingen- som vill uppleva...