Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

onsdag 14 september 2011

Start me up


Jag känner att jag behöver en nystart.

Ny energi, nytt liv!

Har några punkter jag måste/vill ta tag i, men som jag fortfarande inte rört:

  • Bli av med mitt sockerberoende (ja, ett beroende är precis vad det är, har flera typiska symptom som t.ex. döljer det för andra, behövs mer och mer för att bli nöjd, fortsätter med det trots att jag vet nackdelarna, får smått ångest om jag vet att det är slut på godis hemma osv osv osv)
  • Fixa nytt jobb (men det håller jag ändå i nån mån på med)
  • Testa nya fräscha maträtter och få in det i vardagen (så tråkigt med samma gamla mat, men har varken tid eller ork till det nu)
  • Få ut min examen (så jääävla lite kvar nu!)
  • Rita (det är ju så kul! Har funderat på att måla en tavla igen, det var så länge sen sist)
  • Spela piano (det är ju så underbart att spela när det låter bra (Och DÄR kom kruxet, det låter ju fördjävligt när man inte övar, alltså: jag spelar inte))
  • Meditera (tror det skulle göra under för min mentala del)
  • Få ett mer enhetligt hem (byta ut handdukar, badlakan, koppar, prydnadsföremål, sängkläder osv osv osv)
Bara att sätta igång då? Jag börjar med att rätta mitt exjobb... Eller, jag började med det, men kom på att jag bara skulle skriva det här inlägget först.. Kanske koka te innan jag sätter igång? Har ju ny kanelhonung... Suck... Ska jag få ordning på allt det här nångång?

/Hopplös ibland

Inga kommentarer: