Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

fredag 19 augusti 2011

Tuggande ryckningar

Sååå jävla pigg och glad!

Jag är trött och stressad. I över 2v har mitt vänstra ögonlock haft irriterande ryckningar fleeera gånger om dagen. Vi får hoppas det går över snart.

Men till andra saker... Idag var jag till Polishuset och skaffade nytt pass! Jag o Simza o Jaska Paara ska ju till Turkiet om lite över en månad!! Såååå jeffla skönt! Är SÅ värd lite semester, och så ska det bli en examenspresent till mig själv.

Jo, jag ska ju redovisa mitt xjobb nästa vecka..

Därav ryckningarna jag nu har börjat känna i höger ögonlock också....


Suck.

Men det var ju inte det jag skulle prata om!

Så, passresan.. Jag åkte självfallet buss till Polishuset eftersom det blir så mycket smidigare än att ta bilen. Resan dit, inga problem, resan hem..........inga problem där heller!

Så vad skulle jag säga?

Jo, fiffaan, jag träffade på Mannen som tuggar på bussen hem! Han satt mittemot mig.

Mannen som tuggar, vad tuggar han på då? Jo, han tuggar på tuggummi. Och tuggar. Och tuggar. Och tuggar och tuggar och tuggar tills jag på allvar börjar oroa mig för att hans stackars käke ska gå ur led.

Har tuggar som om det inte finns någon morgondag.

Det är hans uppgift här i livet.

Titta ut genom fönstret till höger, tugga tugga tugga, titta ut till vänster, tugga tugga tugga...

Har han dålig andedräkt?

Har han tråkigt?

Är det nikotintuggummi?

Hur som helst, som i Speed 3 (jag hoppas det bara spelats in 2??) där bussen exploderar om han inte tuggar minst 5 tugg/2s, kämpar Mannen som tuggar vidare, och sakta men säkert sprider sig en svag och behaglig doft av mint i hela bussen.

Värre kan man ju ha det.

Förutom jag som oroar mig för att hela mitt ansikte snart ska börja rycka..

Gah!

/Ryck

Inga kommentarer: