Mitt spännande liv

Mitt spännande liv
-Nu i färg

tisdag 8 maj 2012

Jag är inte död än

Jaa, jag vet, jag är usel på det här!

Eftersom jag twittrar så förbannat nuförtiden, så får jag utlopp för mina tankar på en jämn basis, vilket innebär att jag inte har samma driv att skriva nåt här (Men följ mig gärna där om ni har lust, antingen till höger här på sidan, eller varför inte direkt på Twitter, @Wliriah hittar ni mig på). En annan stoooor orsak är att jag nästan aldrig har min dator på längre, eftersom jag nu har en ajfån. Kan ju kolla allt med den, men att skriva längre saker än tweets är visserligen möjligt, men rätt drygt.

Jag har minst 2 berättelser inne i mig som vill ut (prel. titel är "Kloakgrisen" och "Den oaktsamma flickan"), men måste ha ro att sitta och skriva dem. Lär inte hända än på ett litet tag. Tyvärr. För jag tror ni kommer att gilla dem. Eventuellt

Problemet med mig är att jag har så mycket som jag vill göra, men inte gör. Det gäller att rita, lära mig gitarr, piano, lösa korsord osv osv osv. Och verkligen nu. Är inne i en svacka igen, men försöker att se det positiva och kämpa på. Funderar på om det skulle hjälpa om jag gav mig själv tv-förbud,  för mycket av min fritid går åt slötittande.

Annars så sitter jag mest och vill ut på krogen, saknar mina vänner, har ekonomisk och existentiell ångest, och ojar mig för att vara ifrån Hilaya i ett halvår. Ni vet säkert redan om det här, men ska ju jobba på annan ort, med början om ett par veckor. Sådär. Nu vet ni vad som händer i mitt liv igen.

Ha det gott!

Höres!

/W

3 kommentarer:

tina. sa...

Ja ibland kan man få ångest över allt som man vill göra under den här livstiden... Huvudsaken är att göra sitt bästa :) men tv är verkligen onödigt 99% av tiden, jag känner mig såå mycket mer produktiv bara av att jag inte äter middag vid tvn mer...

E.T sa...

Tack för uppdateringen! Ser fram emot kloakgrisen och den oaktsamma flickan :D

Wliri sa...

Tina: Jag tycker det är för deprimerande att sitta och käka själv i köket, så äter det mesta framför tvn. Däremot så tänkte jag skippa dumburken på kvällarna om det inte är nåt särskilt jag vill titta på. Just nu lägger jag pussel och lyssnar på Sagan om Drakens återkomst istället :)

E.T: Jag hoppas det är värt väntan! ;)